ایران رکورد دار بیشترین استفاده از اینترنت در سراسر دنیا در روزهای کرونا

اینترنت

خانه نشینی به دنبال شیوع کرونا در سراسر جهان، بار سنگینی را به دوش اینترنت گذاشته است. در این بین ایران رکورددار استفاده از اینترنت در این ایام است.

شیوع کرونا در سراسر جهان تاثیرات عجیبی را به جای گذاشته است که یکی از این آثار، افزایش شدید استفاده از اینترنت است. درواقع به دنبال شیوع این ویروس در سراسر جهان و اعمال قوانین مختلف برای قرنطینه به شکل‌های مختلف، کاربران زیادی مجبور شده‌اند به دورکاری روی بیاورند و به طبع ویدیو کنفرانس یکی از روش‌های تعامل در این شرایط است. گذشته از این مورد، تماشای فیلم از یوتیوب، نتفلیکس و... و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اصلی‌ترین دلایل افزایش بی سابقه استفاده از اینترنت در سراسر جهان است. همین ماجرا باعث شده است که سرویس‌های مختلف اینترنتی، برای کنترل این شرایط، دست به اعمال محدودیت‌های خاصی شوند. برای نمونه یوتیوب کیفیت ویدئوهای خود را به 480p تغییر داده است.

حالا یک موسسه با نام KASPER Datahaus، آماری را منتشر کرده است میزان استفاده از اینترنت در دو بازه زمانی 18 تا 20 مارس و 12 تا 14 فوریه را مقایسه می‌کند. جالب اینجاست در این آمارها، ایران در صدر جدول قرار دارد و بیشترین مصرف اینترنت در این مدت را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. این آماری که توسط موسسه استرالیایی منتشر شده است را در تصویر زیر می‌بینید. ضمنا همانطور که گفتیم، بیشترین مصرف دیتا هم مربوط به تماشای ویدیو و یا استفاده از سرویس‌های ویدیویی بوده است.

ا

3413363.jpg
مقایسه میزان مصرف اینترنت در سراسر جهان در 18 تا 20 مارس نسبت به 12 تا 14 فوریه -

ین موسسه حتی مصرف اینترنت در ایران را به تفکیک استان هم منتشر کرده‌است که نشان می‌دهد قم و سپس خراسان شمالی در این تاریخ‌ها، بیشترین استفاده از اینترنت را داشته‌اند. در این میان به نظر می‌رسد یکی از مسائلی که باعث افزایش استفاده از اینترنت در کشور شده باشد، بسته رایگان اینترنتی باشد که به کاربران اینترنت خانگی تعلق گرفته بود.

3413364.jpg
استفاده از اینترنت در ایران به تفکیک استان -

3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سعید

جمعه, 08 فروردین 1399

این مال همون 100 گیگ رایگان بوده که همه با همان سرعت 128 کیلوبایت در ثانیه هر جوری که میشد تا کیلوبایت آخر استفاده کردند چون اعتقاد دارند مفت باشه کوفت باشه! وگرنه از لحاظ سرعت و کیفیت میشه گفت اینترنت در این مدت کاملا غیرقابل استفاده بود، حتی نمیشد براحتی آنلاین بازی کرد!

پاسخ

ابوالفضل

سه‌شنبه, 12 فروردین 1399

سلام
من که تو این مدت برای اینترنت رایگان مشکلی نداشتم و با همون سرعت اصلی خودم کارهامو انجام میدادم و برام سوال شده کهانقدر میگن ما مشکل داریم ، بیخیال بابا یه نفر یه حرفی رو میندازه جلو و بقیه هم پشتشو میگیرن

پاسخ

فضول باشی

شنبه, 30 فروردین 1399

والا بابا شما هی زحمت میکشین حقوق میگیرین واسه پروپاگاندا اینا هی زحمتاتونو پایمال میکنن! ضمنا اینترنت شما با مردم فرق نداره؟

ثبت نظر