تصمیم جدید بانک مرکزی برای جلوگیری از حملات سایبری این بوده که دسترسی ایرانیان به برخی از سامانههای بانکی خارج از کشور را قطع کند.
در چند روز گذشته کاربران در توییتر اعلام کردهاند که دسترسیشان از خارج از کشور به خدمات بانکی از جمله بانکهای پاسارگاد سامان، سپه، ملی قطع شده و این بانکها مدتی است که قادر به سرویس دهی نیستند
برخی از کاربران توییتر درباره این محدودیت نوشتهاند: «اپ بانک پاسارگاد و سپه دیگر با آی پی خارج از کشور کار نمیکند، جالب این که سایت بانک را میتوان باز کرد، اما بدون اپ نمیتوان رمز دوم گرفت و کاری انجام داد!»
هنوز مقامات بانک مرکزی در رابطه با این مشکلات واکنشی نشان ندادهاند؛ اما بانک پاسارگاد در پاسخ به اعتراض یکی از کاربران درباره عدم سرویسدهی این بانک به کاربران ایرانی ساکن در سایر کشورها، اعلام کرد:
به دستور بانک مرکزی امکان دسترسی به سایتهای تمام بانکهای ایرانی از خارج از کشور امکانپذیر نیست. این مشکل موقتی است و بهزودی مرتفع میشود.
با این محدودیت یعنی اپلیکیشنهای بانکها فقط به کاربرانی که آی پی ایران دارند، اجازه استفاده خواهد داد. هرچند بانک پاسارگاد عامل ایجاد این قطع دسترسی ایرانیان خارج از کشور به خدمات برخی از بانکهای کشور را تصمیمهای جدید بانک مرکزی اعلام کرده؛ اما بانک مرکزی هنوز به صورت مستقیم واکنشی به این موضوع نشان نداده است.
در همین راستا هم پس از انتشار اخباری درباره عدم سرویسدهی سامانههای بانکی به ایرانیان خارج از کشور، خبرگزاری ایرنا در خبر کوتاهی اعلام کرد که این تصمیم توسط مراجع ذیصلاح و در راستای مقابله با تهدیدات سایبری و صرفاً در خصوص تعداد محدودی از بانکها است که بیشترین اتصال خارج از کشور به سامانههای بانکی شامل اینترنتبانک و همراهبانک را دارند. ایرنا در خبر خود تأکید کرده که این تصمیم موقتی است.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: فیسیت
ثبت نظر