شکست رقیب اپل؛ عرضه فناوری ارتباط ماهواره‌ای «اسنپدراگون Satellite» لغو شد

qualcom satelite.jpg

حدود 10 ماه پیش، کوالکام اقدام به معرفی سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای به نام "اسنپدراگون Satellite" برای گوشی‌های اندرویدی کرد، اما در حال حاضر از ارائه این سرویس منصرف شده است؛ زیرا سازندگان گوشی‌های اندرویدی علاقه‌ای به استفاده از این سرویس ندارند.

این سرویس توسط کوالکام با همکاری شرکت ارتباط ماهواره‌ای Iridium توسعه یافته و به آزمایش زیر پیش گرفته بود. به گفته کوالکام، این شرکت به دلیل نداشتن تمایل سازندگان گوشی‌های هوشمند به استفاده از این فناوری و عدم امضای قرارداد، از ارائه اسنپدراگون Satellite منصرف شده است.

کوالکام به خبرگزاری CNBC اعلام کرده است که با وجود عدم راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای‌اش، همچنان به همکاری با Iridium در زمینه گسترش ارتباط ماهواره‌ای ادامه می‌دهد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که کوالکام همچنان تاکید دارد که ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی بیاورد؛ اما این اتفاق احتمالاً در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

در مورد عدم عرضه سرویس اسنپدراگون Satellite، کوالکام ابتدا برای رقابت با سرویس ارتباط ماهواره‌ای اضطراری اپل، که در سال 2022 همراه با سری آیفون 14 عرضه شد، این سرویس را معرفی کرد. با این حال، درحالی‌که سرویس اپل از آن زمان تا به امروز در دسترس کاربران آیفون است، کوالکام از ارائه سرویس خود منصرف شده است.

Snapdragon-satellite

یکی از دلایل محتمل عدم عرضه سرویس اسنپدراگون Satellite ممکن است قیمت آن باشد. برای استفاده از این سرویس، باید هزینه‌هایی به شرکت Iridium پرداخت شود و این هزینه ممکن است بر عهده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند باشد. البته، احتمالاً کوالکام هم باید هزینه‌های خود را پوشش دهد و مدیریت این سیستم را برعهده بگیرد، که این امر احتمالاً به سلیقه سازندگان گوشی‌ها خوشایند نیست.

در همین راستا، کوالکام در حال حاضر روی رویکردهای مبتنی بر استاندارد ارتباط ماهواره‌ای کار می‌کند که ممکن است به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه دهد که به‌طور مستقیم با ارائه‌دهندگان سرویس‌های ماهواره‌ای ارتباط برقرار کنند.

با وجود شکست پروژه اسنپدراگون Satellite، شرکت Iridium امیدوار است که در نهایت سازندگان گوشی‌های هوشمند به سمت سرویس‌های آن بروند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرنوشت ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی به کدام سمت خواهد رفت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: CNBC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر