اولین توییت جک دورسی به قیمت ۲.۹ میلیون دلار فروخته شد

Untitled-1.jpg

از زمانی که بازار رمز ارزها داغ شد و قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافت، بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT نیز بسیار بسیار مورد توجه قرار گرفت و شاهد فروش NFTها با قیمت‌های میلیون دلاری بودیم. اکنون جک دورسی، مدیرعامل کمپانی توییتر اولین توییت خودش را به عنوان یک NFT با قیمت 3 میلیون دلار فروخت.

کمتر از یک ماه پیش بود که مدیرعامل کمپانی توییتر اولین پست خودش را در این شبکه اجتماعی به عنوان یک NFT به فروش گذاشت، در روزهای اول پیشنهادها بر پایه صد هزار دلار بود. اما با گذشت زمان این پیشنهادات و قیمت‌ها به چندیدن میلیون دلار رسید و اکنون مدیرعامل کمپانی بلاکچین Bridge Oracle به نام «سینا استوی» توانسته آن را به قیمت ۲.۹ میلیون دلار خریداری کند.

مدیرعامل توییتر در یک توییت دیگر فروش این NFT را تایید کرد و گفت که با این پول ۵۰ بیت کوین را به یک سازمان آفریقایی به نام Giving Directly اهدا کرده است. این سازمان برای کمک به افرادی است که به دلیل شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و خسارت‌هایی را متحمل شده‌اند.

سینا استوی اگرچه این NFT رو تصاحب و برای خود کرده، اما وضعیت این توییت در این شبکه اجتماعی تغییری نخواهد کرد و این پست همچنان just setting up my twttr خواهد بود. این یعنی اینکه به این فرد گواهی دیجیتالی داده شده که این پست توسط خالق توییتر امضا و تایید شده است.

tweet-being-solds-millions-2021.jpg
-

از ماه گذشته تا به الان خرید و فروش NFTها محبوبیت پیدا کرده و به عنوان مثال گیف میم اینترنتی 300 اتریوم توسط Nyan Cat به فروش رسید که در همان زمان تقریبا قیمت 600 هزار دلاری داشت. این محبوبیت به حدی زیاد شده که مدیرعامل کمپانی تسلا یعنی ایلان ماسک در این رابطه هم آهنگی را ساخت.

البته با افزایش این محبوبیت‌ها هکرها نیز وارد میدان شدند و با حمله به پلتفرم Nifty Gateway توانستند هزاران دلار NFT به سرقت ببرند.

این کار و خرید و فروش‌های این چنینی، نوعی حمایت مالی از افراد معروف و هنرمندان است که مخالفان بسیاری در سراسر جهان دارد اما اگر قیمت رمزارزها کاهشی شود، آیا باز هم افرادی پیدا می‌شوند که با پرداخت مبالغ بالا توکن‌های غیرقابل معاوضه را بخرند یا خیر.

نظر شما راجع به این کار چیست؟ اگر قیمت ارزهای دیجیتال کاهشی نشود شما با داشتن چنین سرمایه‌ای حاضر به انجام و خرید این توکن‌ها خواهید شد؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر