تحمیل الزامات دانلود جانبی برای اپل و گوگل توسط ژاپن

ghkhjkjk.jpg

دولت ژاپن در حال حاضر قوانینی را معرفی می‌کند که اپل و گوگل را ملزم می‌کند تا به کاربران در سراسر کشور اجازه دهند برنامه‌ها را به صورت جانبی و خارج از فروشگاه‌های رسمی آنها دانلود کنند.

این دو شرکت فناوری در مواجهه با قوانین مختلف کشورها هستند که می‌خواهند پلتفرم‌های خود را باز کرده و به کاربران اجازه دهند برنامه‌ها را از منابع شخص ثالث نصب کنند. به عنوان مثال، قانون بازارهای دیجیتال اروپا شرکت‌هایی مانند اپل را مجبور به ارائه گزینه‌هایی می‌کند که اجازه دانلود از فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث را در پلتفرم‌ها و سیستم‌های پرداخت جایگزین فراهم کنند.

به گزارش جاپان تایمز، ژاپن به عنوان کشوری بعدی قرار است مقرراتی را برای این شرکت‌ها اعمال کند. ژاپن از اپل و گوگل می‌خواهد تا به کاربران اجازه دهند برنامه‌ها را از طریق سرویس‌های غیر از فروشگاه‌های رسمی خودشان دانلود کنند. هدف دولت تحریک رقابت است و اعتقاد دارد که می‌تواند قیمت اپلیکیشن‌ها را کاهش دهد.

Consumers-spent-40-billion-on-App-Store-in-H1-2021-almost-double-than-on-Google-Play.jpg
-

دولت قصد دارد فهرستی از اقدامات ممنوعه را برای تهیه‌کنندگان سیستم‌عامل تهیه کند تا از تعصب آن‌ها نسبت به خدمات و پلتفرم‌های پرداخت خود جلوگیری کند. این مقررات توسط ستاد رقابت بازار دیجیتال دولت تحت رهبری هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، ایجاد خواهند شد. وی قصد دارد در جلسه آتی مجلس در سال ۲۰۲۴ قانون مناسب در این زمینه را ارائه کند.

همچنین ژاپن نگران است که برنامه‌های اپل و گوگل به‌طور پیش‌فرض روی گوشی‌های آیفون و اندروید نصب شده باشند. در نتیجه، این دو شرکت ملزم خواهند شد حذف این برنامه‌ها را برای کاربران آسان کنند و نمی‌توانند در موتورهای جستجوی خود رفتار ترجیحی برای خدمات خود اتخاذ کنند.

اپل، موتور جستجوی رسمی مانند گوگل ندارد، اما دولت ممکن است به Spotlight اشاره کند، که یک ویژگی جستجوی محلی در دستگاه‌های اپل است که به کاربران امکان می‌دهد محتوا را در دستگاه‌های خود جستجو کرده و پیشنهادهای جستجوی وب را ارائه دهند.

قوانین اپل و گوگل

به دلیل قوانین اپل، امکان نصب برنامه‌های iOS از خارج از App Store وجود ندارد. اما گوگل، به کاربران اندروید اجازه می‌دهد برنامه‌ها را از منابع شخص ثالث نصب کنند و با این حال، 97 درصد از افراد همچنان از Google Play استفاده می‌کنند.

با این حال، هر شرکت همچنین از قبول پرداخت‌های کاربر از طریق هر پلتفرم پرداختی غیر از پلتفرم‌های ارائه شده توسط اپل یا گوگل جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل اپل، تیم کوک، حفظ حریم خصوصی و امنیت را به عنوان دو دلیل اصلی برای این موارد ذکر می‌کند، در حالی که اپل اجازه دانلود برنامه را خارج از App Store iOS نمی‌دهد. با این حال، مقررات ژاپن، توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند تا برخی از حفاظت‌های حریم خصوصی و امنیتی را برای فروشگاه‌های برنامه خود اجرا کنند، تا کاربران بتوانند برنامه‌ها را دانلود کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: APPLEINSIDER

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر