درآمد توسعه‌دهندگان کوچک اپ استور در دو سال گذشته با رشدی به‌میزان 71 درصدی بوده

jiluiplpui9ol.JPG

اپل، گزارشی از یک تحقیق مستقل را در دسترس عموم قرار داده است که بر اساس آن، درآمد توسعه‌دهندگان کوچک اپ استور از سال 2020 تا 2022 با رشد 71 درصدی روبرو بوده است. این اطلاعات در زمانی منتشر شده که اپل با فشارهای نظارتی برای تغییر رویکردهای توزیع برنامه‌های خود، از جمله دسترسی به استورهای دیگر در iOS، مواجه است.

با این وجود، اپل توسعه‌دهندگان کوچک را به عنوان کسانی تعریف می‌کند که درآمد سالانه آن‌ها از اپ استور کمتر از 1 میلیون دلار است و برنامه‌های آن‌ها کمتر از 1 میلیون بار در سال دانلود می‌شود. در سال 2020، این شرکت کارمزد خود برای این گروه از توسعه‌دهندگان را از 30 درصد به 15 درصد کاهش داد.

گزارش همچنین اعلام کرده که در سال 2022، بیش از 90 درصد توسعه‌دهندگان اپ استور توسعه‌دهندگان کوچک بوده‌اند. 25 درصد از توسعه‌دهندگان کوچک جدید اهل کشورهای اروپایی بوده و چین 25 درصد از توسعه‌دهندگان جدید را به خود اختصاص داده است. ایالات متحده نیز 14 درصد از ثبت‌نام‌های جدید را داشته است. سهم سایر کشورهای جهان مانند کره جنوبی، هند و برزیل، 35 درصد است.

گزارش پیش رو نشان می‌دهد که اپ استور حالا در 175 کشور جهان در دسترس است. علاوه بر این، 40 درصد از دانلودهای برنامه‌های کسب‌و‌کارهای کوچک از کشورهایی خارج از منطقه محل زندگی توسعه‌دهندگان انجام می‌شود و 80 درصد از این توسعه‌دهندگان برنامه‌های خود را در استورهای متعددی منتشر می‌کنند.

Apple-1.jpg.webp
-

حمایت اپ استور از توسعه‌دهندگان کوچک

یکی دیگر از جنبه‌های قابل توجه این گزارش این است که تعدادی از توسعه‌دهندگان کوچک اپ استور توانسته‌اند به سرعت درآمد خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، 40 درصد از توسعه‌دهندگانی که قبلا به عنوان "توسعه‌دهنده کوچک" شناخته می‌شدند، پنج سال پیش در اپ استور وجود نداشتند یا درآمدی کمتر از 10 هزار دلار داشتند.

اپل با منتشر کردن این مطالعه، می‌خواهد نشان دهد که پلتفرم او به کسب‌و‌کارها و توسعه‌دهندگان کوچک کمک می‌کند، حتی در حالی که با بررسی‌های نظارتی روبرو است. این شرکت فناوری در ابتدای امسال اعلام کرده بود که از زمان راه‌اندازی اپ استور در سال 2008، 320 میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: apple

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر