جف بیزوس دوباره با عبور از ایلان ماسک به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شد

jef beissos.jpg

با افزایش چشمگیر در ارزش سهام آمازون، جف بیزوس دوباره موفق به کسب جایگاه اول در فهرست ثروتمندترین افراد جهان شد.

جف بیزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین آمازون، پس از دو سال، مجدداً به عنوان فرد ثروتمندترین جهان شناخته شد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص بیزوس در حال حاضر به ۲۰۰ میلیارد دلار ارتقا یافته است.

این افزایش چشمگیر در ثروت بیزوس ناشی از رشد بی‌سابقه قیمت سهام آمازون است، که از توجه بسیار زیادی به هوش مصنوعی برخوردار بوده است. آمازون در ماه‌های اخیر با ارائه عملکرد مثبت، حتی با از دست دادن جایگاه به انویدیا، همچنان به عنوان یک شرکت با ارزش بازار بالا شناخته می‌شود.

gettyimages
-

قیمت سهام آمازون از آغاز سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۷ درصد افزایش یافته و نسبت به ۱۲ ماه قبل، تقریباً ۹۰ درصد رشد کرده است. حدود ۹ درصد از سهام آمازون در اختیار جف بیزوس قرار دارد و هر نوسان در ارزش سهام، تأثیر زیادی بر ثروت او دارد. هم‌اکنون، جف بیزوس به عنوان مالک شرکت فضایی بلو اوریجین نیز شناخته می‌شود.

در مسیر به جایگاه نخست در سن ۶۰ سالگی، بیزوس مانوری موفق علیه ایلان ماسک انجام داد و در یک دوره‌ی زمانی خاص، ثروت خالص ایلان ماسک را به‌میزان ۱۴۲ میلیارد دلار پیش‌گرفت.

جف بیزوس ابتدا در سال ۲۰۱۷ توانست با غلبه بر بیل گیتس، جایگاه اول در فهرست ثروتمندترین افراد جهان را به‌دست آورد. در دنباله‌ی افزایش چشمگیر قیمت سهام تسلا در سال ۲۰۲۱، ایلان ماسک توانست جایگاه بیزوس را در این فهرست به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر، پس از ماسک، برنارد آرنو (رئیس هیئت‌مدیره‌ی برند لوکس LVMH) با ثروت به ترتیب ۱۹۸ میلیارد دلار و ۱۹۷ میلیارد دلار، سومین ثروتمندترین فرد جهان است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bloomberg

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر