به دلیل عدم همکاری با ایلان ماسک، جف بیزوس مورد دادگاه قرار می‌گیرد!

ghkhujkhjui.JPG

یکی از سهام‌داران آمازون اعلام کرده است که این شرکت در مورد همکاری با اسپیس‌ایکس برای پروژه‌ی اینترنت ماهواره‌ای کویپر فکری نکرده و او معتقد است که این موضوع باید در دادگاه بررسی شود.

این سهام‌دار از جف بیزوس (بنیان‌گذار آمازون) و اعضای هیئت‌مدیره‌ی شرکت شکایت کرده است. شکایت آمازون این است که در انتخاب شریک تجاری برای پروژه‌ی کویپر، مدیران آمازون به‌صورت کامل تمام جوانب مسئله را در نظر نگرفته‌اند.

پروژه‌ی کویپر جزء تلاش‌های آمازون برای رقابت با استارلینک در زمینه‌ی اینترنت ماهواره‌ای است. ماهواره‌های کویپر توسط شرکت فضایی بلو اوریجین که متعلق به جف بیزوس است، به مدار فرستاده می‌شوند.

شاکی در پرونده ادعا می‌کند که تیم هیئت‌مدیره‌ی آمازون با امضای قراردادی به ارزش میلیاردها دلار با بلو اوریجین موافقت کرده است، بدون این‌که به همکاری با اسپیس‌ایکس فکر کند. اسپیس‌ایکس دارای سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی پرتاب ماهواره به مدار زمین است و به نظر می‌رسد که مدیران آمازون این مسئله را نادیده گرفته و به‌طور مستقیم به بلو اوریجین مراجعه کرده‌اند.

پروژه‌ی کویپر آمازون قصد دارد بیش از 3,000 ماهواره را به مدار بفرستد و اینترنت پهن‌باند را به مناطق دورافتاده ارائه دهد. اسپیس‌ایکس، شرکت فضایی ایلان ماسک، در این زمینه عملکرد بهتری داشته است.

یک نماینده از آمازون ادعاهای مطرح‌شده در پرونده را بی‌اساس و غیرمنطقی می‌داند و اعلام کرده که آمازون این موضوع را در دادگاه اثبات خواهد کرد. شاکی اصلی پرونده می‌گوید قرارداد امضاشده با بلو اوریجین در آن زمان دومین هزینه‌ی سرمایه‌ای بزرگ تاریخ آمازون بوده است. این قرارداد بزرگ‌ترین قرارداد آمازون در سال 2017 برای تصاحب Whole Foods با ارزش 13.7 میلیارد دلار بود.

تا کنون، آمازون نزدیک به 1.7 میلیارد دلار به سه شرکتی که ماهواره‌های پروژه‌ی کویپر را پرتاب می‌کنند پرداخت کرده است، ازجمله پرداخت مستقیم 585 میلیون دلار به بلو اوریجین. این پرداخت به بلو اوریجین انجام شده است در حالی که این شرکت تا کنون نمونه‌ی آزمایشی از ماهواره‌ی کویپر را به مدار زمین ارسال نکرده است.

تولید انبوه ماهواره‌های پروژه‌ی کویپر قبل از پایان سال 2023 آغاز خواهد شد و نسخه‌ی آزمایشی این سرویس در سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد. آمازون نیز نیمی از 3,236 ماهواره‌ی کویپر را تا سال 2026 پرتاب خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر