چرا جف بیزوس از مدیریت آمازون کناره‌گیری کرد؟

jef bizos.JPG

از زمانی که جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون، از مدیریت این شرکت کناره‌گیری کرد، دو سال گذشته است و به‌نظر می‌رسد که در این مدت خود را با تصرف در املاک بیشتر، تقویت عضلات و به‌طور خاص با کسب‌وکار جدیدش سرگرم کرده است.

حالا، میلیاردر صنعت فناوری اعلام کرده که دلیل ترک آمازون به تمرکز بر شرکت موشکی خود، Blue Origin، مربوط می‌شود. بیزوس در یک قسمت از پادکست Lex Fridman گفته است: «سمت مدیرعامل را تحویل دادم تا بتوانم بیشتر وقت و انرژی خود را برای بلو اوریجین صرف کنم.»

بیزوس بیان کرده که این تغییر به دلیل نیاز به حرکت سریع‌تر در شرکت موشکی بوده است. اگر بیزوس هنوز هم به عنوان مدیرعامل آمازون فعالیت می‌کرد، نمی‌توانست بلو اوریجین را مدیریت کند.

وی افزوده است: «زمانی که مدیر آمازون بودم، دیدگاه من این بود که اگر من مدیرعامل هستم باید تمام توجه خودم را به این کسب‌وکار اختصاص بدهم و این برای من بسیار مهم بود. احساس می‌کردم که به تمام سهامداران آمازون تعهدی دارم که این کار را انجام دهم.»

آمازون

بیزوس با اشاره به اینکه اکنون بیشتر وقت خود را در Blue Origin صرف می‌کند، افزوده است: «بیشتر وقت من صرف بلو اوریجین می‌شود و من در چند سال گذشته به‌شدت درگیر اینجا بوده‌ام. من اکنون خیلی سخت کار می‌کنم و بیشتر از همه از آن لذت می‌برم، اما روزهای بسیار دردناکی را هم گذرانده‌ام.»

Blue Origin که توسط بیزوس در سال ۲۰۰۰ تأسیس شده، در رقابت با شرکت‌هایی مانند SpaceX ایلان ماسک و Virgin Galactic ریچارد برانسون قرار دارد. این شرکت تاکنون سه موشک فضایی به نام‌های New Shepard و New Glenn و Blue Moon را توسعه داده است.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: lexfridman.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر