بنچمارک کایرین ۹۰۰۰ خبر از عملکرد بهتر نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس می‌دهد

Untitled-1.jpg

شرکت هواوی مدتی پیش فراخوانی داد و خبر رونمایی از هواوی میت 40 داد که در تاریخ 22 اکتبر که مصادف با 1 آبان است این سری پرچمدار هواوی رونمایی خواهد شد. براساس گزارشات مختلف شرکت هواوی برای این سری از پرچمداران یا حداقل هواوی میت ۴۰ پرو، یک پردازنده ۵ نانومتری کایرین ۹۰۰۰ در نظر گرفته است؛ که امروز بالاخره نتایج بنچمارک این پردازنده لو رفته و می‌توانیم عملکرد این چیپست هواوی را مورد بررسی قرار دهیم.

براساس بررسی‌های این بنچمارک، می‌توانیم بگوییم که این تراشه از پردازنده اسنپدراگون 865 قوی‌تر بوده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چرا که این پردازنده در بخش تک هسته‌ای امتیاز 1020 را برای خود ثبت کرده و در بخش چند هسته‌ای نیز امتیاز 3710 را بدست آورده است.

البته این را از گذشته فراموش نکرده‌ایم که شرکت هواوی سابقه طولانی در دستکاری نتایج بنچمارک‌های مختلف دارد؛ پس به همین دلیل نباید به این گیک‌بنچ منتشر شده اعتماد کاملی داشته باشیم.

Kirin-9000-2.jpg
-

این پردازنده جدید هواوی از حداقل سرعت 2.04 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند که یکی از هسته‌های اورکلاک این پردازنده در سرعت حداکثری 3.1 گیگاهرتزی این تراشه به آن کمک می‌کند. براساس اعلام شرکت هواوی پردازنده کایرین 9000 آخرین پردازنده تولیدی این شرکت خواهد بود البته تا اطلاع ثانوی! چرا که این شرکت مورد تحریم‌های بسیار سختی از طرف آمریکا قرار گرفته است که باعث شده که دیگر هیچ شرکتی حاضر به ادامه همکاری با هواوی نباشد. حتی هواوی برای ساخت پردازنده کایرین 9000 از شرکت TSMC درخواست تولید 15 میلیونی این پردازنده را داشته اما این شرکت تایوانی تنها موفق به تولید 8.8 میلیون از این تراشه‌ها شده است.

براساس گزارشات این بنچمارک هر کدام از دستگاه‌های خانواده هواوی میت 40 که به این پردازنده مجهز شود با اندروید 10 راهی بازار خواهد شد. در این چند مدت گذشته که اخبارهای زیاد و شایعات داغی را می‌شنویم، گفته شده است که این خانواده 4 عضوی هستند. روی هم رفته فقط ۹ روز دیگر گوشی های این خانواده رسما معرفی می‌شوند و تا آن زمان احتمالا جزییات بیشتری از آن‌ها فاش خواهد شد.

اخبار مرتبط:

چرا هواوی در نمایشگاه IFA 2020 از تراشه جدید کایرین رونمایی نکرد؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فلانی

سه‌شنبه, 22 مهر 1399

و جاسوسی بیشتر
اگزینوس رو هنوز خیلیا قبول ندارن اونوقت چینیا...

پاسخ

ثبت نظر