کلاهبرداری به ارزش 6 میلیون دلار از گارانتی اپل

apple garanti

سیاست‌های خدمات مشتری و گارانتی شرکت اپل، به شما امکان می‌دهد تا محصول خود را در مدت زمان کوتاهی بدون هزینه‌ای تعمیر یا حتی با یک محصول جدید جایگزین کنید. با این حال، همانند سایر سیستم‌های خوب، برخی افراد به نادرستی از این سیاست‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از مثال‌های اخیر این سوءاستفاده، مورد کلاهبرداری آمریکایی است که به جرم قاچاق آیفون و آیپد‌های تقلبی، با هزینه‌ی بیش از ۶ میلیون دلار، به زندان محکوم شد.

وقتی به رضایت مشتری اشاره می‌شود، اپل بدون شک یکی از نخستین برندهایی است که به ذهن می‌رسد. اگر محصول شما از اپل گارانتی داشته باشد و مشکلات آن ناشی از خطای کاربر نباشد، این شرکت بهترین تجربه ممکن را برای شما فراهم می‌کند. با این حال، در این موارد، سوءاستفاده از سیاست‌های خوب اپل، به زیان خود این شرکت تبدیل شده است.

کلاهبرداری 6 میلیون دلاری از گارانتی اپل

یک مرد آمریکایی به نام زیوی آلن لیائو، با استفاده از آیفون‌ها و آیپدهای تقلبی، به همراه همکارانش یک طرح کلاهبرداری را اجرا کردند که میلیون‌ها نفر را فریب داد. این شبکه تقلبی لیائو، محصولاتی را از چین وارد می‌کرد و سریال نامبر اصلی اپل را بر روی آن‌ها اعمال می‌کرد.

apple-fake-iphone-ipad-fraud
-

در ادامه، همکاران او این دستگاه‌های تقلبی را با ادعای مشکلات به فروشگاه‌های اپل می‌رساندند. سیستم گارانتی اپل نیز با اعتماد به سریال نامبر، این گوشی‌های تقلبی را با محصولات اصلی جایگزین می‌کرد. سپس گروه لیائو دستگاه‌های اصلی را با سود بالایی در چین فروخت و این ماجرا برای اپل منجر به ضرری بیش از ۶ میلیون دلار شد.

لیائو به دلیل رهبری در این کلاهبرداری، دستگیر و به ۵۱ ماه زندان محکوم شد. مقامات مالی از جمله خانه، پول نقد و بیش از ۲۰۰ دستگاه اپل را توقیف کردند. در حالی که اپل به ضررهای مالی دچار شد، تأثیر واقعی این کلاهبرداری‌ها ممکن است توسط مصرف‌کنندگان احساس شود. زیرا وقوع چنین حوادثی ممکن است باعث شود شرکت‌ها در سیاست‌های خدمات مشتری خود محتاط‌تر شوند و در نتیجه، مشتریان قانونی نیز تحت تأثیر قرار بگیرند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر