ایلان ماسک و تاریخ‌سازی؛ استارلینک با سرعت ۱ گیگابیت

elon musk fdg

از سال ۲۰۱۶ تاکنون، استارلینک وعده اینترنت ماهواره‌ای با سرعت گیگابیتی را داده و به نظر می‌رسد این فناوری به زودی برای کاربرانش فراهم خواهد شد. ایلان ماسک نیز اخیراً تأیید کرده است که نسل آینده ترمینال‌های استارلینک قادر خواهند بود اینترنت با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه ارائه دهند.

روز یکشنبه، اسپیس‌ایکس موفق شد فضاپیمای استارشیپ خود را در یک پرتاب آزمایشی به فضا بفرستد و بوستر آن را بازیابی کند. هرچند استارشیپ نیاز به آزمایش‌های بیشتری برای مأموریت‌های پیچیده‌تر دارد، این پرتاب موفقیت‌آمیز انگیزه‌ای برای مدیران استارلینک شد تا توضیحاتی در مورد تأثیر استارشیپ بر بهبود سرویس اینترنت ارائه دهند. 

ورود اینترنت گیگابیتی استارلینک نزدیک است

به گفته «مایکل نیکولز»، معاون مهندسی استارلینک، نسل بعدی ماهواره‌های این شرکت با استفاده از استارشیپ به فضا پرتاب خواهند شد و اینترنت گیگابیتی را در هر نقطه از جهان فراهم می‌کنند. او در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که با انجام پرواز آزمایشی پنجم، استارلینک یک گام به این هدف نزدیک‌تر شده است.

ایلان ماسک نیز در واکنش به این پیشرفت اعلام کرد که کاربران فعلی استارلینک هم‌اکنون می‌توانند با تجمیع چندین ترمینال، به سرعت گیگابیتی دست یابند. همچنین، ترمینال‌های نسل آینده به‌تنهایی قادر به ارائه سرعت ۱ گیگابیتی خواهند بود.

 

Starlink
-

استارلینک از سال ۲۰۱۶ برنامه‌هایی برای ارائه اینترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت را مطرح کرده بود. در حال حاضر، سرعت اینترنت استارلینک بسته به موقعیت جغرافیایی کاربران، از ۵۰ تا ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه متغیر است.

استارلینک همچنین اعلام کرده بود که برای دستیابی به سرعت‌های بالاتر، لازم است نسل جدید ماهواره‌های V3 با استفاده از استارشیپ به فضا فرستاده شوند. این ماهواره‌ها قادر خواهند بود با هر پرواز ۵۰ تا ۱۰۰ ماهواره را به مدار ببرند.

اسپیس‌ایکس همچنین به FCC اطلاع داده بود که قصد دارد برخی تغییرات کوچک در شبکه نسل دوم خود ایجاد کند. این تغییرات به استارلینک این امکان را می‌دهند که اینترنت گیگابیتی با تأخیر کم و حتی امکان اتصال تلفن به ماهواره را در سراسر آمریکا و جهان ارائه دهد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: X- michaelnicollsx

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر