لپتاپ لنوو با پردازنده Snapdragon X Elite X1E78100 شناسایی شد

lenovo

به نظر می‌رسد که شرکت لنوو به جمع برندهایی پیوسته است که از پردازنده بالارده 12 هسته‌ای جدید کمپانی کوالکام یعنی X Elite در ساخت لپتاپ‌های خود استفاده خواهند کرد. به تازگی یک لپتاپ جدید با نام «4810UV0100» در وبسایت Geekbench ظاهر شده است که گفته می‌شود از پردازنده Snapdragon X Elite X1E78100 با 12 هسته Oryon 4nm، پشتیبانی می‌کند.

عملکرد پردازنده جدید Snapdragon X Elite X1E78100 شرکت کوالکام در بنچمارک Geekbench 6.2.2

بر اساس نتایج بنچمارک Geekbench 6.2.2، این پردازنده امتیاز 2472 را برای بخش تک هسته‌ای به دست آورده است و علاوه بر آن در تست‌های چند هسته‌ای توانسته امتیاز 14254 را کسب کند. باید اشاره کرد که این آزمون‌ها بر روی یک سیستم با ویندوز 11 Pro و 32 گیگابایت RAM انجام شده است. همچنین فرکانس پایه این پردازنده روی 3.42 گیگاهرتز تنظیم شده است، با این حال کلاک توربو آن حتی در صفحه جزئیات به درستی نمایش داده نمی‌شود.

لازم به ذکر است که در یک نسخه پیشرفته‌تر، مانند پردازنده‌های Book4 Edge جدید شرکت سامسونگ (X1E80100)، فرکانس پایه و فرکانس توربو به ترتیب برابر با 4.0 گیگاهرتز و 4.3 گیگاهرتز گزارش شده است. با توجه به روش نام‌گذاری این پردازنده خاص، احتمال زیادی وجود دارد که نسخه مورد استفاده کمپانی لنوو سرعت‌های کلاک کمتری را ارائه دهد.

پردازنده X Elite و قیمت لپتاپ‌های جدید شرکت لنوو

پردازنده X1E78100 یکی از محصولات خط تولید X Elite SKU خواهد بود و اطلاعات جزئی در مورد آن تایید شده است. با این وجود تا این لحظه، هیچ نشانه‌ای از سری X Plus شایعه شده وجود ندارد. ممکن است که این پردازنده کمترین تعداد هسته را داشته باشد و احتمالاً در دسته‌بندی مقرون‌به‌صرفه‌تری از لحاظ قیمت قرار گیرد. با این وجود هیچ یک از لپتاپ‌هایی که تا کنون اطلاعاتشان منتشر شده است، به عنوان یک نسخه ارزان قیمت و مقرون‌به‌صرفه شناخته نشده‌اند.

LENOVO-QUALCOMM
-

نتایج عملکرد سری پردازنده‌های Snapdragon X شرکت کوالکام در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، منبع تصویر: وبسایت Geekbench

سری پردازنده‌های Snapdragon X Elite:

پردازنده Snapdragon X Elite X1E84100

پردازنده Snapdragon X Elite X1E80100: با 12 هسته (8+4)، تا 4.3 گیگاهرتز

پردازنده Snapdragon X Elite X1E78100: با 12 هسته (8+4)، تا؟ گیگاهرتز

پردازنده Snapdragon X Elite X1E76100

پردازنده سری Snapdragon X Plus

سری پردازنده‌های Snapdragon X Plus:

پردازنده Snapdragon X Plus X1P64100

پردازنده Snapdragon X Plus X1P56100

پردازنده Snapdragon X Plus X1P62100

پردازنده Snapdragon X Plus X1P40100

این پردازنده‌های جدید چه زمانی به بازار می‌آیند؟

کمپانی Qualcomm هنوز تاریخ رسمی برای عرضه سری پردازنده‌های Snapdragon X خود به بازار را اعلام نکرده است. با این حال، باید انتظار داشت که اولین نسخه‌های آن در نیمه سال جاری میلادی به بازار منتشر شوند. با توجه به انتظار برای به‌روزرسانی‌های شرکت‌های اینتل و AMD درباره توسعه‌های پلتفرم نسل بعدی خود در رویداد Computex، منطقی است که انتظار داشته باشیم شرکت کوالکام نیز آماده ارائه جزئیات دقیق‌تری در آن زمان باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: videocardz.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر