مدیاتک احتمالا اولین چیپ ۴ نانومتری جهان را روانه بازار می‌کند

Untitled-1.jpg

دو منبع آگاه و نزدیک به کمپانی مدیاتک اطلاعاتی را فاش کردند و خبر از ورود اولین چیپ ۴ نانومتری جهان به بازار توسط این کمپانی دادند. گفته می‌شود که تولید این چیپست در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ یا ابتدای ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

کمپانی‌های مختلفی هر روزه برای تامین تراشه مورد نیاز خود با شرکت مدیاتک وارد مذاکره می‌شوند. این کمپانی اکنون با شرکت‌های بزرگی نظیر اوپو، شیائومی، سامسونگ و ویوو در حال مذاکره است تا نیازهای آن‌ها را در بخش چیپ ۴ نانومتری تامین کند.

باارزش‌ترین کمپانی فعال در زمینه محصولات نیمه هادی یعنی TSMC در خردادماه سال گذشته خبر از توسعه فرایند تولید پردازنده 4 نانومتری داد. تراشه ۴ نانومتری TSMC ضمن بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی، یک قابلیت ویژه دارد که آن هم سازگاری طراحی‌اش با لیتوگرافی ۵ نانومتری است. به همین دلیل می‌توان از این تراشه به چیپ‌های جدید دیگر مهاجرت کرد.

tsmc-managed-to-secure-a10-order-from-apple-491665-2.jpg
-

به نظر می‌رسد که کمپانی مدیاتک برای اینکه عقب نماند و بتواند خط تولید چیپ ۴ نانومتری TSMC را از آن خود کند‌ و گوی رقابت را از رقیب خود برباید، هزینه زیادی را تا به الان پرداخت کرده است. به عنوان مثال تولید چیپ‌های ۵ نانومتری پیشرفته حدودا هزینه‌ای 30 تا 35 دلاری روی دست شرکت‌های تولید کننده‌ می‌گذارد. حالا کمپانی مدیاتک برای رزرو خط تولید تراشه‌های ۴ نانومتری TSMC برای هرکدام از آن‌ها ۸۰ دلار هزینه می‌کند. همین دلایل باعث می‌شود تا قیمت‌ نهایی محصولاتی که از این چیپست استفاده می‌کنند افزایش یابد.

برخی از منابع آگاه گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند که در آن خبر از رقابت چیپست‌های جدید مدیاتک با تراشه‌های سری اسنپدراگون 800 کوالکام را می‌دهند و می‌گویند این سری پردازنده‌ها رقیب جدی برای سری 800 اسنپدراگون خواهند بود. انتظار داریم که چیپ جدید کمپانی مدیاتک تا حد زیادی از لحاظ مصرف انرژی بهینه کار کند.

هر چه به زمان رونمایی از این تراشه ۴ نانومتری نزدیک بشویم، اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد و حتی در شایعات به میزان مصرف انرژی و قدرت آن نیز اشاره خواهد شد. البته باید تا زمان رونمایی از این پردازنده صبر کنیم تا به اطلاعات صحیح و درستی دست پیدا کنیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gsmarena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر