هشدار TSMC: کمبود جهانی تراشه ممکن است تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند

Untitled-1.jpg

بزرگ‌ترین شرکت سازنده تراشه دنیا که چیپست‌های شرکت‌هایی مانند اپل، کوالکام و AMD را تولید می‌کند؛ هشدار داده که کمبود جهانی تراشه تا سال 2022 ادامه خواهد داشت. مدیرعامل این شرکت گفته که تقاضا برای تراشه‌ها همچنان بالا است، اما در ادامه صحبت‌هایش گفته که در سال 2023 مشکلات برطرف می‌شود چون ظرفیت تولید افزایش پیدا می‌کند.

تقریبا سه روز پیش بود که مدیرعامل کمپانی اینتل اعلام کرد که کمبود جهانی قطعات احتمالا تا چند سال همراه ما خواهد بود. حالا بعد از چند روز، اظهارات مدیرعامل انویدیا را می‌شنویم که می‌گوید در ادامه سال جاری روند همین‌گونه است و تقاضا بیشتر از عرضه خواهد بود.

کمبود قطعات به خصوص تراشه‌ها برای صنعت‌های مختلف دردسر آفرین شده و حتی برخی از کمپانی‌های خودروسازی مجبور شدند خط تولید خود را تعطیل کنند. حتی سازندگان کنسول‌های بازی نیز در تهیه تراشه خود دچار مشکل شده‌اند. در این میان قیمت برخی از محصولات مانند: خودروها، کارت گرافیک‌ها، پردازنده‌ها و پلی‌استیشن ۵ و نسل جدید ایکس‌باکس افزایش زیادی داشته است.

TSMC-2.jpg
-

بزرگ‌ترین شرکت تولید تراشه یعنی TSMC می‌گوید که در سه‌ماه بعدی سال تولیدات و عرضه چیپست‌های مخصوص خودروسازان را افزایش می‌دهد. در نهایت با توجه به اظهارنظر مقامات ارشد TSMC، اینتل و انویدیا متوجه می‌شویم که به این زودیا کمبود قطعات برطرف نخواهد شد.

مدیرعامل کمپانی TSMC، گفته است که این شرکت تصمیم دارد برای افزایش ظرفیت تولید خود کارخانه‌های جدیدی را تاسیس کند. این شرکت در سال جاری برای ارتقا و گسترش ظرفیت تولید ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. گفته شده که این کمپانی دست به ساخت کارخانه‌ای 12 میلیارد دلاری در آریزونا زده و براساس پیش‌بینی‌ها قرار است که تا سه سال اینده فروش سالانه این شرکت به 100 میلیارد دلار افزایش یابد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر