تولید مک‌بوک و آیپد ممکن است در اثر کمبود جهانی تراشه به تأخیر بیفتد

Untitled-1.jpg

این روزها نبود و کمبود قطعات در صنعت تکنولوژی زیاد راجب آن بحث می‌شود و به نظر می‌رسد که اکنون روی کار اپل این مشکلات تاثیر گذاشته است. از گزارش‌هایی که به تازگی منتشر می‌شود، متوجه می‌شویم که این کمبود قطعات کمپانی اپل را مجبور کرده است تا سفارش‌های مربوط به مونتاژ مک‌بوک و آیپد به تاخیر بیندازد و با تولید آن‌ها در زمان حال مخالفت کند.

از روزی که خبرهای مربوط به کمبود قطعات منتشر شد، به نظر می‌رسید که کمپانی اپل نسبت به سایر رقبای خود وضعیت بهتری دارد. اما حالا با گذشت زمان مشخص شد که این غول تکنولوژی آمریکایی نیز دچار مشکلات فراوانی شده است.

نشریه Nikkei Asia اطلاعات زیادی را منتشر کرده است که مشخص می‌کند، اپل مجبور است تولید برخی مدل‌های مک‌بوک و آیپد را به دلیل کمبود تراشه در جهان، به تأخیر بیندازد. البته در این گزارش اشاره‌‌ای به مدل مک‌بوک و آیپد نشده که به طور دقیقی مشخص شود تولید چه دستگاه‌هایی به تعویق خواهد افتاد.

بحران به‌وجود آمده در سراسر جهان، آن‌ طور که به نظر می‌رسد در مرحله نهایی مونتاژ بیشترین تاثیر را گذاشته است. در این مرحله که نام مونتاژ به آن گفته می‌شود، قطعات مختلف بر روی مدار ساخته شده جای می‌گیرند. این اطلاعات توسط یکی از منابع افشا‌کننده‌ی منتشر شده که نامی از آن فاش نشده است.

apple_devices.jpg
-

براساس گزارش‌هایی که تا به الان منتشر شده، خبر از این می‌دهد که اپل بخش نامشخصی از سفارش‌های مربوط به تهیه‌ی قطعات را به تأخیر انداخته و این سفارش‌ها را از نیمه‌ی اول، به نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ منتقل کرده است. در این میان باید به این مورد اشاره داشت که با وجود تقاضای بالای خرید آیفون از طرف کاربران این گوشی در راه ساخت جان سالم به‌در برده است.

برخی از منابع اطلاعاتی خبر از این می‌دهند که گوشی آیفون هم در حال گذراندن شرایط سختی است. قبلا تصور می‌شد که اپل به عنوان یکی از غول‌های تولید کننده تکنولوژی به دلیل فراهم کردن قطعات لازم خود در حجم‌های بسیار بالا، حالا حالاها درگیر کمبود قطعات نخواهد شد.

حتی یکی از تحلیلگران معروف به نام Wedbush پیش‌بینی کرده بود که اپل به صورت بالقوه حجم بسیار زیادی از قطعات را در انبار خود دارد و احتیاجی به خرید ندارد، حتی این کمپانی تا بعد از بحران پیش‌ آمده می‌تواند قطعات خود را تامین کند. اما در نهایت دیدیم که اپل نیز با این مشکل دست و پنجه نرم‌ می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Appleinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر