زاکربرگ در حال آماده‌سازی برای "جریمه با رکورد تازه" فیسبوک در اروپا است

meta-ceo-mark-zuckerberg-blue-suit-court-mask-64650ea0da6d2c00df42483e.webp

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که اتحادیه اروپا در پی اعمال جریمه‌ای بی‌سابقه به فیسبوک است و قصد دارد به این شبکه اجتماعی ضربه‌ای سنگین بزند.

دو منبع آگاه در مکالمه با خبرگزاری رویترز از پیش‌رو بودن جریمه‌ی سنگینی برای متا، شرکت بالادستی فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، در اروپا خبر داده‌اند. این اشخاص می‌گویند جریمه‌ی تازه اتحادیه اروپا یک رکورد جدید در تاریخ جریمه‌های مربوط به نقض حریم خصوصی را ثبت خواهد کرد.

جریمه‌ی تازه مرتبط با سیاست‌های فیسبوک در ارسال اطلاعات کاربران اروپایی به سرورهای متعلق به امریکا است و نتیجه بی‌توجهی به اخطار یکی از دادگاه‌های عالی‌ترین اتحادیه‌ی اروپا است.

پیش‌بینی می‌شود جریمه‌ی جدید متا بیشتر از جریمه‌ی 746 میلیون یورویی آمازون در اروپا باشد تا یک رکورد تازه را برقرار سازد.

متا تاکنون در پاسخ به درخواست رویترز برای بیان وضعیت درباره این ادعا هیچ پاسخی نداده است. اتحادیه‌ی اروپا نیز تاکنون تصمیم به سکوت در این باره داشته است.

mark1.jpg
-

مقامات نظارتی اتحادیه اروپا از اینکه ارگان‌های اطلاعاتی آمریکا به اطلاعات کاربران اروپایی که در سرورهای فیسبوک نگهداری می‌شوند دسترسی یابند، نگران هستند.

ماه گذشته، اتحادیه اروپا حکمی را ابلاغ کرد که بر اساس آن، فیسبوک باید از میانه‌ی ماه جاری میلادی، انتقال داده‌های کاربران اروپایی به آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

در سال ۲۰۲۰، بالاترین دادگاه اروپا با توجه به نگرانی‌های نظارتی اعلام کرد که توافق‌نامه فیسبوک برای انتقال اطلاعات اروپا به آمریکا اعتبار ندارد. سال گذشته، متا اعلام کرد که اجرای حکم جدید می‌تواند منجر به توقف سرویس فیسبوک در اروپا شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر