در جلسه اعلام درآمد سه ماهه اول سال 2023، مارک زاکربرگ، مدیرعامل اینستاگرام، اطلاعات جدیدی درباره تعامل کاربران با اینستاگرام را ارائه کرد. او اعلام کرد که با وجود پستهای پیشنهادی مبتنی بر هوش مصنوعی ویژگی Reels، زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف میکنند، بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است.
با توجه به گزارش منتشر شده توسط TechCrunch، سوزان لی، مدیر مالی متا، در جلسه اعلام درآمد سه ماهه اول سال 2023 اظهار کرد که
«کاربران ارزش زیادی برای ویدیوهای که در بخش ریلز منتشر میشوند، دارند»
او به افزایش تعامل کاربران با این پلتفرم از طریق ویژگی Reels اشاره کرد و خوشحالی شرکت متا را به این خاطر بیان کرد که این ویژگی توانسته است تعامل کاربران با اینستاگرام را تدریجی و پویا کند. همچنین او بیان کرد که اشتراکگذاری ویدیوهای Reels توسط کاربران در ماههای اخیر بسیار بیشتر شده است.
عدم درآمدزایی Reels برای اینستاگرام
با این حال، هرچند Reels باعث افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام شده، این ویژگی هنوز بهطور مستقیم برای متا درآمدزایی نمیکند. با این حال، لی اشاره کرد که انتظار میرود تا پایان سال جاری یا اوایل 2024، Reels از نظر درآمدی خنثی شود و مدتی پس از آن احتمالاً بتوان از آن برای کسب درآمد استفاده کرد.
نکته قابل توجه دیگر اینکه لی از سوالی یکی از تحلیلگران مبنی بر اینکه آیا Reels تأثیر مشابهی بر فیسبوک دارد یا خیر طفره رفت، اما به این موضوع اشاره کرد که در فیسبوک، پستهای پیشنهادی مبتنی بر هوش مصنوعی که از ارتباطات غیرمستقیم کاربران به آنها نمایش داده میشود، باعث افزایش تعامل بین کاربران میشوند.
اظهارات مدیران متا درباره اینستاگرام در حالی بیان شده که این غول فناوری اخیراً دور جدیدی از تعدیل نیرو گسترده را آغاز کرده بود که در جریان آن، 4000 کارمند کار خود را از دست میدهند. زاکربرگ قبلاً گفته بود که اخراجهای مربوط به ماه آوریل بر کارمندان بخشهای فناوری تأثیر گذار خواهد بود و ظاهراً دور دیگری از اخراجها نیز برای ماه می برنامهریزی شده است.
اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.
منبع خبر: techcrunch
ثبت نظر