ساتیا نادلا مدیر مایکروسافت: استراتژی ما در سه حوزه کنسول، رایانه و موبایل پابرجاست

microsoft consool sdpkoer

مایکروسافت در حوزه‌ی گیمینگ استراتژی خود را بر پایه سه محور اصلی کنسول، کامپیوترهای شخصی و موبایل بنا نهاده است.

گزارش مالی این شرکت برای سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ نشان از رشد قابل‌توجه آن دارد. درآمد کلی مایکروسافت ۱۵ درصد افزایش یافته و تقریباً تمامی واحدهای آن رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. با این حال، بخش سرفیس همچنان با افت ۱۱ درصدی به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و هفتمین کاهش سه‌ماهه متوالی را تجربه می‌کند.

طبق گزارش ویندوز سنترال، یکی از بخش‌هایی که مایکروسافت در آن رشد چشمگیری داشته، بخش گیمینگ است. ایکس‌باکس که عمدتاً تحت‌تأثیر اکتیویژن-بلیزارد و سرویس‌های مختلف قرار دارد، با افزایش ۶۱ درصدی در درآمد خود مواجه شده است. بدون درنظر گرفتن تأثیر اکتیویژن، ایکس‌باکس ۴ درصد رشد داشته که در مقایسه با روند نزولی برخی از شرکت‌های بزرگ گیمینگ، نتیجه قابل‌توجهی است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در توضیح استراتژی درحال تحول ایکس‌باکس گفت که کنسول همچنان هسته اصلی این بخش است. او افزود: «سرمایه‌گذاری ما در حوزه گیمینگ به‌منظور ایجاد یک مجموعه کامل برای ایکس‌باکس و محتوای آن است. هدف ما این است که در هر جایی که مردم بازی می‌کنند، حضور داشته باشیم و این روند از کامپیوترهای شخصی آغاز می‌شود

نادلا تأکید کرد که اکتیویژن در درجه اول به گسترش بازی‌های مایکروسافت فراتر از کنسول، به‌ویژه به موبایل و کامپیوترهای شخصی کمک می‌کند. بازی‌هایی مانند Hearthstone، Diablo Immortal و Candy Crush Saga که توسط اکتیویژن توسعه یافته‌اند، باعث تقویت حضور مایکروسافت در بخش موبایل می‌شوند.

 

KexZMfjZ38uEFBvoTe8zEH-650-80.jpg
-

مدیرعامل مایکروسافت همچنین اشاره کرد که سبد محصولات اکتیویژن دارای دارایی‌های بزرگی است که می‌تواند هم کامپیوترهای شخصی و هم کنسول‌ها را پوشش دهد و حضور مایکروسافت در بخش موبایل را تقویت کند. او افزود: «احساس می‌کنیم اکنون هم محتوا و هم توانایی دسترسی به تمامی پلتفرم‌های سنتی با مقیاس بالا را داریم که شامل کنسول، کامپیوترهای شخصی و موبایل می‌شود

نادلا به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که ایکس‌باکس اخیراً پلتفرم بازی ابری خود (Xbox Cloud Gaming) را به دستگاه‌های آمازون Fire TV Stick 4K گسترش داده است. کاربران می‌توانند با هزینه‌ای اولیه تنها ۵۰ دلار به صدها بازی ایکس‌باکس دسترسی پیدا کنند. این سرویس بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید ایکس‌باکس سری اس با قیمت ۲۵۰ دلار یا ایکس‌باکس سری ایکس با قیمت ۴۹۹ دلار است. البته برای تجربه‌ی ایدئال اجرای بازی‌های ابری، به اینترنت پایدار و پرسرعت نیاز است.

مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که Xbox Cloud Gaming عامل رشد سالانه دو رقمی این پلتفرم است و با توجه به اینکه سرورهای این واحد کاملاً بر پایه‌ی سخت‌افزار کنسول ایکس‌باکس ساخته شده‌اند، حضور کنسول بازی مایکروسافت هم برای مشتریان و هم توسعه‌دهندگان گسترش می‌یابد.

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: windowscentral

84yl1DIhDZwupRXl2It_V

مریم محمودی - کارشناس تولید محتوا

سلام من مریم هستم علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و فعال در زمینه تولید محتوا متنی؛ هر روز ساعت زیادی رو صرف نوشتن و ویراستاری می‌کنم و خوشحال میشم که نظرتون رو با من در میون بزارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر