در میان خطرات هوش مصنوعی، دیپ‌فیک رئیس مایکروسافت را بیشتر نگران می‌کند

hjhukuk.jpg

برد اسمیت»، رئیس شرکت مایکروسافت، در خصوص بحران‌ها و ترس‌های مرتبط با هوش مصنوعی بیاناتی داشت و اعلام کرد که دیپ‌فیک و محتوای نادرستی که به‌طور سطحی واقعی به‌نظر می‌آید، از اصلی‌ترین ترس‌های او هستند.

بر اساس اخبار ارائه شده توسط رویترز، اسمیت در طی یک سخنرانی در واشنگتن، با هدف بررسی این موضوع که چگونگی بهترین تنظیم برای هوش مصنوعی چیست، برای اقداماتی طلب کرد که به مردم کمک می‌کند تا بفهمند که یک تصویر یا فیلم واقعا واقعی است یا برای اهدافی که می‌توانند خطرناک باشند، توسط هوش مصنوعی ساخته شده است.

ترس‌ها و نگرانی‌های رئیس مایکروسافت در مورد هوش مصنوعی

Brad-Smith.jpg.webp
-

در جریان سخنرانی خود، او اظهار داشت:

«ما باید با جدیت بیشتری مسائل مرتبط با دیپ‌فیک را مورد بررسی قرار دهیم. باید به مشکلاتی که در رابطه با عملیات‌های نفوذی سایبری خارجی وجود دارند، بیشتر توجه کنیم، فعالیت‌هایی که در حال حاضر توسط دولت‌های چین و روسیه انجام می‌شوند. باید اقداماتی انجام دهیم تا از تغییرات محتوای قانونی که با هدف فریب دادن افراد توسط هوش مصنوعی صورت می‌گیرد، محافظت کنیم.»

همچنین، اسمیت خواستار صدور مجوزهایی برای شکل‌های اصلی هوش مصنوعی با «الزامات مربوط به حفظ امنیت، امنیت فیزیکی، امنیت سایبری، و امنیت ملی» شد. او تصریح کرد:

«ما نیازمند نسل جدیدی از کنترل‌های صادراتی هستیم یا حداقل باید کنترل‌های فعلی خود را بهبود بخشیم تا مطمئن باشیم که این مدل‌ها سرقت نمی‌شوند یا به گونه‌ای استفاده نمی‌شوند که قوانین کنترل صادرات کشور را نقض کنند.»

Deepfake.jpg.webp
-

هفته گذشته، «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، شرکت پیشگام در توسعه ChatGPT، در اولین حضور خود در مجلس، به خطر استفاده از هوش مصنوعی برای تحت تاثیر قرار دادن نتایج انتخابات اشاره کرد و آن را یک «مسئله مقتضی توجه و نگران‌کننده» خواند که به قوانینی برای آن نیاز دارد. او همچنین خواستار همکاری جهانی برای پیشبرد هوش مصنوعی و ایجاد تشویقی برای اطمینان از ایمنی آن‌ها شد.

در این زمینه، دولت ایالات متحده، که ماه قبل برنامه‌هایی برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی را اعلام کرده بود، حالا راهبردهای جدید خود را برای توسعه «مسئولانه» هوش مصنوعی منتشر کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر