مایکروسافت ابزار کوپایلوت استودیو را معرفی کرد؛ ابزاری برای ساخت دستیارهای هوش مصنوعی اختصاصی

copilot.jpg

شرکت OpenAI چند هفته پیش از یک پلتفرم GPT برای ایجاد نسخه‌های اختصاصی ChatGPT رونمایی کرد و حالا سرمایه‌گذار آن، مایکروسافت هم در همین مسیر پیش رفته و از ابزار کوپایلوت استودیو (Copilot Studio) رونمایی کرده است. این ابزار به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که بدون دانش کدنویسی، دستیارهای هوش مصنوعی یا چت‌بات‌های اختصاصی بسازند.

این ابزار اصلیاً برای مایکروسافت 365 کوپایلوت راه‌اندازی شده است؛ سرویسی که در اوایل این ماه میلادی معرفی شد. کسب‌وکارها اکنون می‌توانند کوپایلوت را برای شخصی‌سازی در مایکروسافت 365 استفاده کنند و به داده‌های اختصاصی خود دسترسی پیدا کنند.

به گفته «جرد اسپاتارو»، مدیر بخش اپلیکیشن‌های کسب‌وکاری مایکروسافت، این ابزار فرآیند ساخت دستیارهای هوش مصنوعی را بسیار ساده کرده است:

«با کوپایلوت استودیو، ساخت دستیارهای هوش مصنوعی و اتصال آن‌ها به سیستم‌های کلیدی کسب‌وکارها به‌راحتی صحبت با یک فرد است.»

مدیران IT می‌توانند از رابط زبان طبیعی یا Copilot Studio برای اتصال منابع داده‌های جدید از شرکای خود استفاده کنند. همچنین امکان ساخت و انتشار کوپایلوت‌های اختصاصی برای آن‌ها فراهم شده است.

Microsoft-copilot

Copilot Studio همچنین به عنوان یک ابزار برای مدیران IT عمل می‌کند تا عملکرد کوپایلوت‌ها را نظارت کنند. به‌عنوان مثال، امکان محدود کردن دسترسی به Copilot Studio برای دیگران به‌گونه‌ای فراهم شده است که قادر به ساخت دستیارهای هوش مصنوعی اختصاصی نباشند.

ابزار جدید مایکروسافت می‌تواند به‌عنوان یک هاب برای ادغام چت‌بات‌های اختصاصی ChatGPT که با پلتفرم GPT شرکت OpenAI ساخته شده‌اند، مورد استفاده قرار گیرد. این امر این امکان را فراهم می‌کند که سرویس‌های OpenAI درون اکوسیستم مایکروسافت یکپارچه شوند.

Copilot Studio به عنوان بخشی از تلاش‌های مایکروسافت برای گسترش Copilot شناخته می‌شود. این اقدامات همچنین به تازگی منجر به تغییر نام از Bing Chat به Copilot شده و معرفی تراشه‌های اختصاصی جدید شرکت شده است.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر