کارکنان مایکروسافت از نحوه مدیریت فعلی این شرکت ناراضی‌اند

لبتلاتلغتلن.jpg

با توجه به نتایج نظرسنجی منتشر شده، کارکنان مایکروسافت نگران نحوه‌ی مدیریت این شرکت هستند.

به نظر می‌رسد که اعتماد کارکنان مایکروسافت به وضعیت مدیریت کنونی این شرکت زیاد نیست. از اوایل سال ۲۰۲۳، شرکت فناوری بزرگ اهل ردموند با ضربه‌های سنگینی روبرو شده است. در ماه ژانویه، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، اعلام کرد که تا پایان سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی جاری، حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان را اخراج خواهد کرد. نادلا اشاره کرده است که شرکت پس از شیوع کووید-۱۹، با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده و در تلاش برای کاهش هزینه‌ها است.

روند تنظیم نیرو در مایکروسافت همچنان ادامه دارد و شرکت اعلام کرده است که حقوق کارکنان افزایش نخواهد یافت، که نشان می‌دهد نادلا به دلیل شرایط بد اقتصادی، وضعیت مطلوبی را تجربه نمی‌کند.

بدین ترتیب، تغییرات اخیر در مایکروسافت، تأثیر منفی بر عملکرد و روحیه کارکنان این شرکت داشته است. همچنین، این مسئله باعث شده که کارکنان اهل ردموند احساسات متفاوتی نسبت به این شرکت و نحوه‌ی مدیریت آن داشته باشند.

در گذشته، مایکروسافت نظرسنجی سالانه خود را به نام "سیگنال‌های کارمند" برگزار می‌کرد، جایی که کارکنان فرصت داشتند افکار خود را درباره شرکت بیان کنند.

در سال گذشته، ۷۸ درصد از کارمندان مایکروسافت باور داشتند که این شرکت کارهای بزرگی انجام می‌دهد؛ اما در سال جاری، این عدد به ۷۳ درصد کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی سال جاری، به نظر می‌رسد که نیروی کار مایکروسافت با روش مدیریتی فعلی این شرکت بسیار موافق نیست.

بر اساس گزارش ویندوز سنترال، در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۳ درصد از کارکنان مایکروسافت اعلام کردند که فرصت بسیار عالی‌ای برای کار در این شرکت دارند. کاهش رضایت کارمندان در دوره‌ی بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، باعث اعلام افزایش دستمزد توسط این شرکت شده است.

یکی از کارکنان مایکروسافت می‌گوید: "نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که کارمندان احساسات منفی و نگرانی دارند و پرداخت غرامت را مستحق می‌دانند. به هر حال، این خبرها به ما اعلام می‌کند که امسال پاداش دریافت نخواهیم کرد."

بعد از اینکه از کارکنان در نظرسنجی مایکروسافت پرسیده شد که در صورت دریافت پیشنهاد بهتر از شرکت‌های دیگر، چه کاری خواهند کرد، کمتر از نیمی از این افراد اعلام کردند که جایگاه شغلی کنونی خود را در مایکروسافت حفظ خواهند کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: WINDOWSCENTRAL

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر