مایکروسافت قیمت ایکس باکس سری ایکس و گیم پس را افزایش داد

hgjhj.jpg

قیمت ایکس باکس سری ایکس و سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس توسط مایکروسافت در بسیاری از بازارها افزایش یافته است.

مایکروسافت اعلام کرده است که قیمت ایکس باکس سری ایکس در تمامی کشورها به استثنای ایالات متحده، ژاپن، شیلی، برزیل و کلمبیا افزایش خواهد یافت. این افزایش قیمت در تاریخ ۱ آگوست (۱۰ مرداد) اجرا خواهد شد.

علاوه بر این، مایکروسافت قصد دارد قیمت اشتراک ماهانه سرویس‌های ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس گیم پس آلتیمیت را برای اولین بار از ماه آینده افزایش دهد. با این افزایش قیمت، هزینه‌ی اشتراک ماهانه برای دسترسی به گیم‌ها به مبلغ ۱۰٫۹۹ دلار تعیین خواهد شد. همچنین، ارزش فعلی این سرویس ۹٫۹۹ دلار است.

یکی از مدیران ایکس باکس در بیانیه‌ای ارسال شده به خبرگزاری ورج، اظهار داشته است که مایکروسافت در طول سال‌ها قیمت کنسول‌های خود را ثابت نگه داشته و قیمت‌ها را بر اساس شرایط رقابتی هر بازار تنظیم کرده است.

افزایش قیمت ایکس باکس سری ایکس تا حد زیادی شباهتی به افزایش قیمت پلی استیشن ۵ دارد که سونی در سال گذشته اعمال کرده است. به این ترتیب، قیمت کنسول پرچم‌دار مایکروسافت در بریتانیا به ۴۷۹٫۹۹ پوند، در اروپا به ۵۴۹٫۹۹ یورو، در کانادا به ۶۴۹٫۹۹ دلار و در استرالیا به ۷۹۹٫۹۹ دلار می‌رسد.

با توجه به اعلام مایکروسافت، قیمت ایکس باکس سری اس در هیچ بازاری تغییر نخواهد کرد و این کنسول را همچنان می‌توان با پرداخت ۲۴۹٫۹۹ دلار در آمریکا تهیه کرد.

افزایش قیمت ایکس باکس سری ایکس همانند پیش‌بینی نبود؛ به ویژه با در نظر گرفتن افزایش قیمت پلی استیشن ۵. همچنین، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، مدتی قبل اعلام کرده بود که قیمت سرویس‌های اشتراکی تا همیشه تغییر نخواهد کرد.

مایکروسافت قصد دارد قیمت اشتراک ماهانه سرویس Xbox Game Pass Ultimate و Game Pass for Console را از ۶ جولای (۱۵ تیر) افزایش دهد. از آن تاریخ به بعد، قیمت Xbox Game Pass Ultimate از ۱۴٫۹۹ دلار به ۱۶٫۹۹ دلار خواهد رسید.

علاوه بر این، قیمت پلن پایه سرویس Xbox Game Pass for Console از ۹٫۹۹ دلار به ۱۰٫۹۹ دلار ارتقا خواهد یافت. مایکروسافت اعلام کرده است که قیمت سرویس PC Game Pass (مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ) تغییر نخواهد کرد.

ae1d6a27-177c-4c36-951d-3430235ff5a5.jpg
-

کاربران جدید ایکس باکس گیم پس پس از ۱۵ تیر قرار است افزایش قیمت را تجربه کنند؛ اما اگر قبلاً اشتراک را خریداری کرده‌اید، تغییرات را تا ۱۳ آگوست خواهید دید. برای ساکنین آلمان، افزایش قیمت از ۱۳ سپتامبر اعمال خواهد شد. در صورتی که اشتراک سالانه گیم پس را دارید، تغییر قیمت را پس از پایان اشتراک مشاهده خواهید کرد.

افزایش قیمت ایکس باکس گیم پس در اکثر کشورها اعمال می‌شود؛ با این حال، قیمت نسخه کنسولی گیم پس در کشورهای نروژ، شیلی، دانمارک، سوئیس و عربستان سعودی تغییر نخواهد کرد.

مایکروسافت از زمان انتشار ایکس باکس گیم پس در سال ۲۰۱۷، هرگز قیمت این سرویس را افزایش نداده بود. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده است که افزایش قیمت ارتباطی با خرید اکتیویژن بلیزارد ندارد.

در ماه‌ها و سال‌های اخیر، قیمت بسیاری از سرویس‌های اشتراکی افزایش یافته است. نتفلیکس سال گذشته برای چندمین بار قیمت اشتراک خود را افزایش داد و دیزنی پلاس و هولو نیز همگام با آن اقدام به افزایش قیمت کردند. همچنین، قیمت اپل موزیک و اسپاتیفای نیز در اکثر بازارها افزایش یافته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر