ویندوز ۱۰ همچنان محبوب‌ترین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت محسوب می‌شود

لانتلعناعتم.JPG

ویندوز ۱۰ همچنان به عنوان محبوب‌ترین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت در بازار کامپیوترهای شخصی شناخته می‌شود، با تسلط بر بازار.

گزارش ماه می از StatCounter نشان می‌دهد که گرچه مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی‌های منظم سعی در بهبود تجربه‌ی کاربری ویندوز ۱۱ دارد، اما پس از گذشت یک مدت قابل‌توجه از انتشار عمومی آن، ویندوز ۱۰ همچنان محبوب‌ترین نسخه ویندوز است.

با سهم بازار ۷۱٫۹ درصد، ویندوز ۱۰ در جایگاه پراستفاده‌ترین نسخه سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت قرار دارد، حتی با تلاش‌های غول فناوری جهت تشویق کاربران به ارتقاء به ویندوز ۱۱. این رقم بسیار قابل توجه است و می‌تواند به دلایلی از جمله مشخصات فنی موردنیاز ویندوز ۱۱ توجیه شود.

ویندوز ۱۱ با سهم ۲۲٫۹۵ درصد، در جایگاه دوم فهرست ماه می از StatCounter قرار دارد، که در مقایسه با آوریل کمی کاهش یافته است. این بدان معنی است که ۹۴٫۸۵ درصد کاربران از ویندوز ۱۰ و ۱۱ استفاده می‌کنند.

مایکروسافت قصد دارد در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۵ پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را خاتمه دهد و پس‌ از آن نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل مذکور منتشر نخواهد شد، به طوری که در صورت استفاده از ویندوز ۱۰ پس از پایان دوره‌ی پشتیبانی، هرچند ویژگی جدیدی به آن اضافه نخواهد شد، اما همچنان وصله‌های امنیتی را دریافت خواهید کرد.

در ماه می، سهم بازار هریک از نسخه‌های ویندوز به شرح زیر است:

- ویندوز ۷ با سهم ۳٫۶۱ درصد، در مقایسه با ماه آوریل حدود ۰٫۰۶ درصد کاهش یافته است.

- ویندوز ۸٫۱ با سهم ۰٫۷۲ درصد.

- ویندوز ۸ با سهم ۰٫۳۷ درصد.

با این حال، مایکروسافت همچنان تلاش می‌کند تا کاربران را به استفاده از ویندوز ۱۱ ترغیب کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: windowscentral

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر