وزیر ارتباطات: کسی در کشور نیازی به آمازون و eBay حس نمی‌کند

لانلتعنهام.jpg

معتقد است وزیر ارتباطات که با توجه به توان پلتفرم‌های الکترونیکی محلی، نیازی به خدماتی مثل آمازون و eBay در کشور ما نیست. زارع‌پور از جمله دیگر ادعا کرد که ایران در موضوع دسترسی به اینترنت، جزو چندین کشور برتر جهان است.

«عیسی زارع‌پور» در صبح امروز در زمان افتتاحیه کنفرانس اولیه صنعت پست در مصلی تهران، با اشاره به نیاز اولیه به زیرساخت در اقتصاد دیجیتال، بیان کرد که ایران جزو چندین کشور برتر جهان در دسترسی به اینترنت است: «تا پایان امسال، هیچ روستایی با بیش از 20 هزار خانوار وجود نخواهد داشت که دسترسی به اینترنت با سرعت بالا نداشته باشد.»

او همچنین ایران را یکی از کشورهای برتر جهان در داشتن پلتفرم‌های الکترونیکی محلی دانست:

«ما داریم پلتفرم‌های بومی محکم در حوزه تجارت الکترونیکی؛ با خودم فکر می‌کردم باید برخی از اسامی کسانی که در این زمینه تلاش کرده‌اند را مطرح کنم؛ فکر می‌کنم باید آن‌ها را قهرمانان استقلال کشور نامید. بعضی‌ها برای محافظت از سرزمین ما در برابر دشمن مبارزه کرده‌اند و بعضی از نخبگان جوان ما نیز در فضای مجازی مبارزه کرده‌اند تا به دشمن وابسته نشویم و سرزمین ما را در این فضا به دشمن ندهیم.»

photo_2023-05-29_12-37-11-min.jpg.webp
-

زارع‌پور مصرانه بیان کرد که امروزه در ایران، نیازی به پلتفرم‌های جهانی مانند آمازون و Ebay احساس نمی‌شود. این مسئله به دلیل تلاش‌های جوانان برازنده کشورمان است که ما را از این پلتفرم‌ها مستقل ساخته‌اند: «وقتی در استرالیا بودم، این نیاز را احساس می‌کردم، اما خوشبختانه در کشور خودمان، پلتفرم‌های بومی قوی داریم.»

او زیرساخت دیگری که برای اقتصاد دیجیتال مورد نیاز است را لجستیک هوشمند و قابل اعتماد می‌داند و می‌گوید: «با وجود تمامی تلاش‌هایی که کرده‌ایم، هنوز مسیر طولانی را باید بپیماییم تا به لجستیک هوشمند برسیم. باید از تکنولوژی‌های جدیدی مثل هوش مصنوعی، تحلیل داده و اینترنت اشیا به حداکثر استفاده‌مان برسانیم تا بتوانیم خدمات قابل اعتماد و تضمین‌شده‌ای را به مردم ارائه دهیم.»

لایق ذکر است که به دلیل تحریم‌ها، امکان خرید از پلتفرم‌های خارجی که وزیر ارتباطات به آن‌ها اشاره کرده، برای مردم ایران وجود ندارد، با این حال، در حال حاضر پلتفرم‌های میانی برای ارائه محصولات آمازون و eBay در کشور فعال هستند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر