نیمی از ساکنان خاورمیانه دسترسی به اینترنت ندارند

internet.JPG

اتحادیه GSMA در یک گزارش جدید اعلام کرد که به دلیل پیشرفت مداوم فناوری‌های ارتباطی، هنوز 3.4 میلیارد نفر از دسترسی به اینترنت محروم هستند.

طبق گزارش GSMA، 55 درصد از جمعیت جهان، یعنی تقریباً 4.3 میلیارد نفر دارای گوشی هوشمند هستند. تعداد کاربران اینترنت موبایل به 4.6 میلیارد نفر می‌رسد که شامل 4 میلیارد نفر است که از طریق گوشی هوشمند به اینترنت متصل هستند.

مناطق مختلف جهان، در دسترسی ساکنان خود به اینترنت تفاوت‌های چشمگیری دارند. 69 درصد از دارندگان گوشی هوشمند در آمریکای شمالی، آسیای شرقی و اقیانوسیه از شبکه 4G استفاده می‌کنند، در حالی که اکثر کاربران در آفریقای جنوب صحرا هنوز از شبکه 3G استفاده می‌کنند. به‌طور مشابه، یک سوم کاربران در خاورمیانه و شمال آفریقا از اینترنت 3G استفاده می‌کنند.

رشد تعداد کاربران اینترنت موبایلی، در حالی که قابل توجه است، همچنان 3.4 میلیارد نفر در سراسر جهان به دسترسی به اینترنت دسترسی ندارند. گزارش GSMA بیان می‌کند که 38 درصد از افراد در مناطق تحت پوشش شبکه پهن‌باند موبایل حضور دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند.

شکاف میان افراد آنلاین و غیرآنلاین در آفریقای جنوب صحرا و جنوب آسیا بسیار بزرگ است. در این دو منطقه به ترتیب 59 و 52 درصد از جمعیت به اینترنت متصل نیستند.

تقریباً 600 میلیون نفر یا 8 درصد جمعیت جهان هنوز از طریق فیچرفون به اینترنت دسترسی دارند. GSMA بیان می‌کند که کمبود مهارت‌های دیجیتالی، کم‌سوادی، نگرانی‌های امنیتی و عدم دسترسی به محتوای مناسب، از اصلی‌ترین موانعی هستند که باعث می‌شود افراد به اینترنت دسترسی نیافته باشند.

مدیرکل GSMA می‌گوید عدم دسترسی به اینترنت باعث می‌شود میلیاردها نفر از خدمات ضروری و فرصت‌های کسب درآمد محروم شوند. این موضوع به‌طور خاص بر افراد فقیر، کم‌سواد و ساکنان مناطق روستایی تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را به محرومیت می‌کشاند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mobileworldlive

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر