کدام شبکه اجتماعی داخلی یا خارجی در ایران بیشترین طرفدار را دارد؟

شبکه‌های اجتماعی.jpg

شبکه‌های اجتماعی این روزها به جز جدایی ناپذیر زندگی همه‌ی ما تبدیل شده‌اند. اما آیا می‌دانید که کدام شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی جذاب‌ترند؟ کسب و کارها به سراغ کدام شبکه‌های اجتماعی رفته‌اند؟

شبکه‌های اجتماعی این روزها علاوه بر ایفا کردن نقش سرگرمی و فراهم کردن راهی ساده برای ارتباط بین افراد، به فضایی تبدیل شده‌اند که کسب و کارهای مختلف از آن کسب درآمد کنند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در کشور خودمان کدام شبکه‌های اجتماعی محبوبیت بیشتری دارند؟ کدام یک محتوای بیشتری را تولید کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهند؟ کسب و کارها در کدام شبکه اجتماعی حضوری فعال‌تر دارند و... . نوین هاب، پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی ایرانی، حالا امروز آماری درباره رفتار کاربران و شبکه‌های اجتماعی مختلف داخلی و خارجی را منتشر کرده است که در ادامه نیم نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم. با فیسیت همراه باشید.

تعداد کاربران ایرانی فعال در شبکه‌های اجتماعی

بنا به آماری که نوین هاب منتشر کرده است، واتساپ با 47700000 کاربر و تلگرام با 47250000 کاربر و سپس اینستاگرام با 44000000 کاربر، بیشترین تعداد کاربران فعال ایرانی را دارند.

در رتبه‌های بعدی سروش پلاس، لینکدین، فیسبوک و توییتر به خود اختصاص داده‌اند. البته تعداد کاربران این شبکه‌های اجتماعی از 3 میلیون نفر تجاوز کرده است و تفاوت فاحشی با واتساپ، تلگرام و اینستاگرام دارند. با این حال حضور شبکه اجتماعی ایرانی سروش پلاس، در بین شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در کشور، نکته‌ی مثبتی است.

کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی
تخمین تعداد کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی -

تعداد پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی

شاید جالب باشد که بدانید کدام شبکه اجتماعی بیشترین محتوا را انتشار می‌دهد. اینستاگرام در این بخش و با سهم 53.32 درصدی، رتبه اول را بدست آورده است. جایگاه بعدی با 26.45 درصد سهم محتوا به تلگرام تعلق گرفته است. فیسبوک، توییتر، لینکدین، پینترست، بله، تامبلر، آپارات، یوتیوب و گپ هم به ترتیب بیشترین فضاها برای انتشار پست‌ها و محتوای کاربران بوده‌اند که نمودار کامل آن را در ادامه می‌بینید.

کسب و کارها را کجا پیدا کنیم؟

با رشد شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارها هم به خوبی خود را با شرایط وفق داده و در این شبکه‌های اجتماعی حضور یافته‌اند. در این بین اینستاگرام برای کسب و کارها از همه‌ی شبکه‌های اجتماعی محبوب‌تر بوده است و 58.28 درصد از سهم این حوزه را این شبکه اجتماعی به خود اختصاص داده است. تلگرام با سهم 11.42 درصدی، فیسبوک و لینکدین هم با سهم‌های 9.53 و 6.47 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. توییتر، آپارات، پینترست، یوتیوب، بله، تامبلر و گپ هم به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند اما سهم همه‌ی این شبکه‌های اجتماعی زیر 5 درصد است.

ضمنا باید بگوییم که تا قبل از فیلترینگ تلگرام، این پیام رسان در بین کاربران و کسب و کارهای به شدت محبوب بود اما حالا کسب و کارها به سراغ اینستاگرام رفته‌اند.

رفتار کسب و کارها در شبکه های اجتماعی.jpg
رفتار کسب و کارها در شبکه های اجتماعی -

کدام محتوا پرطرفدارتر است؟

¬عکس، استوری، تصاویر آلبومی، ویدیو، کپشن و فایل، به ترتیب محتواهایی هستند که در انواع شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌اند. اگر آلبوم و تصاویر را یک دسته به حساب بیاوریم، بیش از 65 درصد از سهم محتوای به اشتراک گذاشته شده به این حوزه برمی‌گردد.

هشتگ‌های پرطرفدار

در شبکه‌های اجتماعی مختلف، پست‌های ایرانی بیش از هر چیزی با 5 هشتگ #تهران، #هنر، #معماری، #ایران، #لاکچری مزین شده بودند. پرطرفدارترین لوکیشن‌های ارسال پشت هم به ترتیب تهران، پاسداران، شیراز، اصفهان و ایران بوده است.

شما به کدام شبکه‌ی اجتماعی علاقه‌ی بیشتری دارید؟ از چه شبکه اجتماعی برای چه منظوری استفاده می‌کنید؟ به نظر شما کاستی‌های شبکه‌های اجتماعی داخلی در این حوزه چیست؟

اخبار مرتبط:

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دانیال

سه‌شنبه, 10 تیر 1399

نیست اماراشون خیلی درسته؟ مگه بزور این امارا سروشو بچپونین اون وسط! ینی سروش از فیسبوک بیشتر! شما مجبورین مقاله سفارشی بذارین ما مجبور نیستیم نخندیم بهش

پاسخ

نادر

سه‌شنبه, 10 تیر 1399

واقعاً نمیفهمم این حجم از خودزنی و خودتحقیری از کجا میاد...
من قبلاً اینستاگرام و تلگرام داشتم؛ از وقتی تلگرام فیلتر شد، اینستاگرام و سروش و ایتا و گپ و آی‌گپ و بله و بیسفون دارم!!!
واقعاً درکش برام سخته که چجوری افرادی پیدا میشن که ایییییننننققققدددددرررر از تولید مملکت خودشون بیزار و بدبین باشن!!!
شما اصلاً سروش پلاس رو دیدی؟!؟!؟! امکاناتش رو مرور کردی؟!؟!؟!
امکانات گپ رو دیدی؟!؟!؟! اصلاً میدونی گپسی چیه و چقدر بدرد میخوره؟!؟!؟
امکانات فروشگاهی بله رو دیدی؟!؟!؟
امکان کسب درآمد از طریق بنرهای تبلیغاتی آی‌گپ به گوشت خورده؟!؟!؟!؟
بانک اطلاعاتی بیسفون رو دیدی؟!؟!؟!؟
پیشرفت‌های ایتا رو دیدی؟!؟!؟!؟
قسم میخورم ندیدی!!! که اگه دیده بودی، اینقدر خودتحقیری نمی‌کردی...

دانیال

سه‌شنبه, 10 تیر 1399

به اقای سایبری با سواد که فرق خود تحقیری و سروش تحقیری رو متوجه نیستی! کامنتت هم اکان ریپلای نداره

دانیال

سه‌شنبه, 10 تیر 1399

از کجا میاد؟ از همونجا که حقوق شما میاد! مردم خیلی از سرقت اطلاعاتشون توسط بعضیا!!! خوششون نمیاد

نادر

چهارشنبه, 11 تیر 1399

چون دارم از پیام‌رسان‌های ایرانی استفاده می‌کنم، شدم سایبری؟!؟!؟!؟!؟ شدم حقوق بگیر؟!؟!؟!؟!؟ عجب!!!!
باشه دوست عزیز...
شما و همفکراتون همچنان در این توهم توطئه بمونید و از این ابزار استفاده نکنید...
من و همفکرام هم مثل سالیان گذشته از این ابزار و امکاناتشون استفاده می‌کنیم و لذتش رو میبریم...
امکاناتی که پیام‌رسان‌های خارجی بدلیل ماهیت‌شون اصلاً امکان ارائه‌ش رو ندارن!!!

درضمن، شما برو یه سرچ بزن ببین مکانیزم‌های "کانال" و "گروه" اولین بار توسط چه پیام‌رسانی مطرح و ارائه شدن!!!
بسلامت...

رضا کاظمی

سه‌شنبه, 17 تیر 1399

پاسخ به نادر
سروش پلاس رو نصب کردم، نمیدونم کدوم مسنجری تو دنیا تبلیغ آزاردهنده میذاره تو مسنجرش که این مسنجر کندِ درب و داغون گذاشته؟ بقیه مسنجر ها رو هم کاری به پهنای باند ندارم ولی عموما کند و آزار دهنده ان.

nader

سه‌شنبه, 10 تیر 1399

سروش؟ هاها ها دمت گرم کلی خندیدیم

پاسخ

ناشناس

سه‌شنبه, 10 تیر 1399

سروش هم به خاطر این مدارس و ارگانهای دولتی که مردم مجبور بودن وگرنه به عنوان پیام رسان بین مردم کمتر از 2 درصد هم نیست

پاسخ

مت9

چهارشنبه, 11 تیر 1399

ایتا از سروش بهتره و بیشتر
تلگرام بهترینه اما متاسفانه باعث افزایش دلار در سال 96 شد و به کشور لطمه زد پاتوق خلافکارهاییه که از تعقیب قضایی خیالشون راحته
واتس آپ فقط برای تماس شخصی خوبه و نه انتشار محتوا
اینستا محل فاسد کردن زیر 18 ساله هاست
اگه همین ایتا رو بهش خوب برسن بشه مثل تلگرام برای کسایی که ریگی به کفش ندارن کار ضد امنیتی و خلاف قانون ندارن یا دنبال ناموس مردم نیستن خیلی خوبه متاسفان دولت متحدین سیاسی داره که از آشوبو جنجال نفع می برن و برای اونا پیامرسان داخلی امن نیست

پاسخ

کاربر زجر کشیده

چهارشنبه, 11 تیر 1399

والا بعضی از مردم ما به واسطه شنیدن چندتا نظر کارشناسی اغلب خارجی خیلی شوآف میان در مورد نداشتن امنیت نرم افزار های داخلی و خودشون رو خیلی کول و منطقی و آگاه نشون میدن که اغلب دارن چرت و پرت پشت هم ردیف میکنن. چیزی که مسلمه و مشخصه برای عامه مردم امنیت پشیزی ارزش نداره و فقط کاربری راحت هستش که جلب نظر میکنه. نمونش همین طلاگرام و هاتگرام که با زور گوگل از گوشی ها حذف شد و قبل از اون حدود ده یازده میلیون کاربر داشت و حتی افرادی مثل من که حتی طرف این نوع بدلیجات نرفته بودیم هم اطلاعاتمون از جمله شماره تلفن و آیدی عددی و.... لو رفت چون در لیست مخاطبین یکی از اون ده میلیون نفر بودیم. من خودم به شخصه با منت و خواهش فقط والدین خودم رو تونستم راضیشون کنم از نرم افزار اصلی در کنار اپ رفع محدودیت استفاده کنن. هنوز هم اپ های متفاوت از نظر اسم و شکل ظاهری با همون کاربری طلاگرام و هاتگرام دارن فعالیت میکنن و مردم براشون سر و دست میشکنن چون کاربری راحت ولی بدون محدودیت میخوان نه امنیت. مشکل اپ های داخلی امنیت نیس کاربری مزخرفشون و تبلیغات بیخودشون هست که البته از نظر کاربری خیلی پیشرفت کردن ولی هنوزم که هنوزه به اندازه یک دهم نمونه خارجی رابط کاربری خوبی ندارن. تا همین شیش ماه پیش بعضا دلیت اکانت نداشتن و هنوزم برای احترام به کاربر خودشون اپ ios با لایسنس مجزا نمیسازن و مردم باید پول بدن تا اون ها رو نصب کنن. پس مدافعان امنیت بهتره ساکت شن و فقط زور بزنن رو قسمت رابط کاربری.همین.

پاسخ

ثبت نظر