هوش مصنوعی اختصاصی ایلان ماسک فردا معرفی می‌شود!

XAI.JPG

با وجود اینکه xAI حدود ۷ ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد، قصد دارد فردا، در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲، اولین مدل خود از هوش مصنوعی را معرفی کند.

ایلان ماسک در روز جمعه اعلام کرد که استارتاپ xAI قصد دارد در روز شنبه اولین مدل خود از هوش مصنوعی را برای یک گروه انتخاب شده منتشر کند.

معرفی اولین مدل xAI تقریباً یک سال پس از آن صورت خواهد گرفت که OpenAI با ChatGPT توجه کسب و کارها و کاربران سراسر جهان را به خود جلب کرد و باعث افزایش پذیرش فناوری هوش مصنوعی مولد شد.

ماسک در سال ۲۰۱۵ شرکت OpenAI را به همراه چند نفر دیگر تأسیس کرد، اما به دلایلی در سال ۲۰۱۸ از هیئت مدیره این استارتاپ کنار رفت.

ماسک که از سانسورهای هوش مصنوعی شرکت‌های بزرگ فناوری انتقاد کرده، در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد یک جستجوگر هوشمند برپایه حقیقت را راه‌اندازی کند. او اظهار داشت که هوش مصنوعی شرکتش سعی دارد ماهیت جهان را درک کند و با چت‌بات گوگل و هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت رقابت کند.

تیم پشتیبانی xAI که فعالیت خود را از ماه جولای امسال آغاز کرده، قبلاً در واحد دیپ‌مایند گوگل، شرکت مادر ویندوز و سایر شرکت‌های تحقیقاتی برتر هوش مصنوعی فعالیت داشته‌اند.

رویترز گزارش داد که اگرچه شبکه اجتماعی ایکس و استارتاپ xAI که هردو تحت مالکیت ایلان ماسک هستند، به عنوان شرکت‌های جداگانه فعالیت می‌کنند، اما با یکدیگر همکاری‌های نزدیکی دارند. xAI همچنین با تسلا و سایر شرکت‌های تحت مالکیت ماسک همکاری می‌کند.

لری الیسون، یکی از بنیانگذاران اوراکل و دوست صمیمی ماسک، در ماه سپتامبر اعلام کرد که xAI قراردادی برای آموزش مدل‌های هوشمند مصنوعی خود در فضای ابری اوراکل امضاء کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: reuters

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر