تسلا بعد از صحبت‌های ایلان ماسک 24 ساعت جهنمی را گذراند

cybertruck.jpg

سهام شرکت تسلا در پایان هفته با افت ۱۵ درصدی، بدترین عملکرد خود در سال جاری را داشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در یک بیانیه توییتری، نگرانی خود را نسبت به امور اقتصادی و مسائل مرتبط با اقتصاد کلان بیان کرد. این اظهارات باعث کاهش بیش از ۱۵ درصدی ارزش سهام تسلا شد و سهام این شرکت به قیمت ۲۱۱٫۹۹ دلار برای هر سهم به پایان هفته رسید، که در واقع بدترین عملکرد آن در سال جاری بود. البته، در مقایسه با سال گذشته، سهام تسلا همچنان با افزایش ۹۶ درصدی روبرو هستند.

گزارش شبکه CNBC نشان داد که درآمد تسلا در بازه زمانی پایان یافته در سپتامبر ۲۰۲۳ به ۲۳٫۳۵ میلیارد دلار کاهش یافت و سود شرکت به ۱٫۸۵ میلیارد دلار رسید. این اعداد نسبت به سه ماه قبل نیز کاهش نشان می‌دهند و در مقایسه با فصل مشابه سال گذشته نیز کاهش داشته‌اند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در گزارش مالی سه ماهه‌ی سوم سال جاری به اموری چون وضعیت اقتصاد کلان و نیاز به کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها برای خودروهای تسلا اشاره کرد. وی همچنین انتظارات مربوط به انتشار خودروی سایبرتراک را که چندین بار به تعویق افتاده بود، نادیده گرفت. ماسک از ارائه جزئیات در مورد پروژه‌هایی چون روبوتاکسی و فناوری خودروهای کاملاً خودران که به وعده‌های مکرر او اشاره داشته، خودداری کرد.

مدیرعامل تسلا اعلام کرد که انتظار می‌رود تأثیر فروش سایبرتراک بر درآمد تسلا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه به طول بکشد. او افزود که بیش از یک میلیون نفر سایبرتراک را رزرو کرده‌اند و تقاضای بالقوه برای این خودرو وجود دارد. اما تسلا باید توانایی تولید و قیمت‌گذاری سایبرتراک را در دست داشته باشد تا تأثیر مثبتی بر درآمد خود داشته باشد. از این‌رو، اطلاعات نهایی و قیمت نهایی سایبرتراک هنوز مشخص نیست.

ایلان ماسک در مورد سایبرتراک تسلا اظهار کرد که این خودرو قبر خود را کنده است و او انتظار دارد تأثیر آن بر درآمد تسلا به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه کشیده شود. همچنین اعلام کرد که تعداد زیادی از مشتریان این خودرو را رزرو کرده‌اند و این امر نگرانی از نظر تقاضا برای سایبرتراک را برطرف می‌کند.

به هر حال، افرادی که به طرح‌های بلندمدت تسلا اعتقاد دارند، نتایج مالی سوم ماه ۲۰۲۳ را به عنوان یک سیگنال مهم تشخیص داده‌اند. به عبارت دیگر، این نتایج ممکن است نشان‌دهنده‌ی چالش‌هایی باشند که تسلا باید با آن‌ها روبه‌رو شود و تأثیرات آنها را در دوران آینده احساس کند. از سوی دیگر، شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودروهای برقی در چین و بقیه‌ی جهان نیز پس از اعلام نتایج مالی تسلا کاهش ارزش سهام خود را تجربه کردند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: CNBC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر