اندروید ۱۵ با هوش مصنوعی به جنگ سارقان می‌رود؛ تشخیص سرقت گوشی در راه است!

fdhtgh

گوگل در به‌روزرسانی جدید سیستم عامل محبوب خود، اندروید 15، از هوش مصنوعی برای مبارزه با سرقت گوشی استفاده می‌کند.

این قابلیت که در حال حاضر در برزیل در حال آزمایش است، از هوش مصنوعی برای تشخیص حرکات ناگهانی و مشکوک که ممکن است نشان‌دهنده سرقت گوشی باشد، استفاده می‌کند.

در این روش، الگوریتم‌های هوش مصنوعی حرکات گوشی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و در صورت مشاهده حرکات ناگهانی و غیرمعمول، مانند قاپیدن گوشی یا افتادن ناگهانی آن، صاحب گوشی را از طریق آلارم یا قفل خودکار گوشی آگاه می‌کنند.

قابلیت‌های بیشتر برای امنیت بیشتر

علاوه بر تشخیص سرقت، این قابلیت جدید اندروید 15 فعالیت‌های مشکوک دیگر مانند اتصال به شبکه‌های ناآشنا و خاموش شدن ناگهانی گوشی را نیز زیر نظر می‌گیرد.

3506
-

آزمایش در برزیل و عرضه جهانی

گوگل با توجه به نرخ بالای سرقت گوشی در برزیل، این کشور را برای آزمایش اولیه این قابلیت انتخاب کرده است. انتظار می‌رود که پس از اتمام فاز آزمایشی در برزیل، این قابلیت برای سایر کشورهای جهان نیز عرضه شود.

علاوه بر قابلیت تشخیص سرقت، گوگل برای کاربران برزیلی اندروید 15 امکان تماس امن و بدون دردسر با فروشگاه‌ها از طریق واتساپ را نیز فراهم کرده است. کاربران می‌توانند بدون نیاز به برقراری تماس تلفنی، با جستجوی کسب و کار مورد نظر در لیست ارائه شده، به طور مستقیم با آنها از طریق واتساپ ارتباط برقرار کنند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: android.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر