قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید برای ChatGPT معرفی شد

open ai av

OpenAI در رویداد اخیر خود، از مجموعه قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای ChatGPT رونمایی کرد که هوش و کاربرد این چت‌بات محبوب را به طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

داستان‌سرایی رباتیک با هوش مصنوعی

مهندسان OpenAI با به رخ کشیدن قدرت قابلیت‌های صوتی ChatGPT، از این چت‌بات خواستند تا داستانی درباره ربات‌ها بسازد و آن را روایت کند. نکته قابل توجه، تغییر لحن صدا به سبک یک ربات واقعی در حین داستان‌سرایی بود که به درخواست میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI انجام شد.

چشم‌اندازی هوشمندتر با بینایی

اما این تمام ماجرا نیست! ChatGPT حالا می‌تواند از طریق دوربین گوشی شما به دنیای واقعی متصل شود و بر اساس آنچه می‌بیند، به شما کمک کند. در یکی از دموها، معادله‌ای ریاضی روی کاغذ نوشته شد و به ChatGPT نشان داده شد تا در حل آن یاری برساند. این هوش مصنوعی به جای ارائه پاسخ نهایی، گام به گام شما را در مسیر حل مسئله راهنمایی کرد.

 

ChatGPT-Chart.jpg
-

علاوه بر این، قابلیت‌های بینایی ChatGPT در محیط دسکتاپ نیز به نمایش گذاشته شد. این هوش مصنوعی می‌توانست کدها را مشاهده کند، آنها را تجزیه و تحلیل کند و در مورد ایرادات احتمالی آنها به شما هشدار دهد.

همچنین، ChatGPT قادر به بررسی نمودارها و ارائه اطلاعات و بازخوردهای واقعی در مورد آنها است.

OpenAI-3.jpg
-

ترجمه در لحظه

قابلیت‌های ترجمه ChatGPT نیز با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه شده است. در این رویداد، تیم OpenAI توانایی این چت‌بات را به عنوان یک مترجم همزمان به نمایش گذاشت. ChatGPT جملاتی را به زبان ایتالیایی از موراتی دریافت کرد، آنها را به انگلیسی ترجمه کرد و سپس پاسخ انگلیسی موراتی را به ایتالیایی شرح داد.

این قابلیت می‌تواند به یک ابزار ترجمه ارزشمند برای مسافران تبدیل شود.

تشخیص احساسات

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و جالب ChatGPT، تشخیص احساسات است. این هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از دوربین، حالات چهره شما را تشخیص دهد و بفهمد که شاد هستید یا غمگین.

GPT-4o: درک عمیق‌تر تصاویر

علاوه بر این به‌روزرسانی‌ها، OpenAI از مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام GPT-4o نیز رونمایی کرد. طبق ادعای این شرکت، GPT-4o در درک و بحث در مورد تصاویری که توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود، به مراتب بهتر از مدل‌های قبلی عمل می‌کند.

به عنوان مثال، با استفاده از این مدل می‌توانید از یک منو عکس بگیرید و از GPT-4o بخواهید آن را به زبان دیگری ترجمه کند.

در آینده، کاربردهای جالب‌تری نیز برای این قابلیت متصور است، مانند توضیح قوانین یک بازی ورزشی زنده با نشان دادن آن به ChatGPT.

ChatGPT با این به‌روزرسانی‌های جدید، به ابزاری قدرتمندتر و همه‌کاره‌تر تبدیل شده است که می‌تواند در زمینه‌های مختلفی به شما کمک کند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: youtube

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر