نسخه‌ی جدید کروم منتشر شد؛ بزرگ‌ترین آپدیت در سال‌های اخیر

کروم.jpg

مرورگر کروم یکی از پرطرفدارترین مرورگرها در بین کاربران سراسر دنیاست و حالا امروز شاهد معرفی نسخه‌ی جدید آن هستیم که با ویژگی‌های جذاب و کاربردی معرفی شده است.

امروز شاهد ارائه‌ی آخرین به روزرسانی مرورگر کروم در سال 2020 بودیم که به ادعای گوگ، بزرگترین بهبود را در سال‌های اخیر داشته است و با کاهش 5 برابری در مصرف CPU، باعث افزایش عمر باتری تا 1.25 ساعت بیشتر می‌شود. با فیسیت همراه باشید تا در خصوص ویژگی‌های جدید مرورگر کروم صحبت کنیم.

سریع‌تر و کم مصرف‌تر از همیشه

همانطور که اشاره کردیم، گوگل مدعی است که این آپدیت، بزرگ‌ترین بروزرسانی کروم در سال‌های اخیر است که به لطف بهبودهای ساختاری، سرعت و مصرف کروم را بهبود بخشیده است. به عبارتی حالا کروم همه‌ی تب‌هایی که باز کرده‌اید را اولویت بندی می‌کند و به واسطه‌ی همین ویژگی، مصرف پردازنده تا 5 برابر کمتر شده و در نتیجه باعث افزایش 1.25 ساعتی باتری می‌شود.

از طرفی در نسخه‌ی جدید کروم، این مرورگر 25 درصد سریع‌تر شده و سرعت لود صفحات هم تا 7 درصد افزایش یافته است. به این ترتیب میزان استفاده از رم کاهش یافته که خودش منجر به کاهش مصرف باتری است.

نکته‌ی دیگر اینجاست که حالا مرورگر کروم در اندروید، جا به جایی بین صفحات (جلو و عقب رفتن) را سریع‌تر از همیشه و به صورت آنی انجام می‌دهد. بنابراین به صورت کلی، سرعت در به روز رسانی کروم به شدت ارتقاء یافته و مصرف انرژی هم به مراتب کمتر شده است.

تب‌ها را سرچ کنید

اگر جز افرادی هستید که مدام صفحات وب زیادی را باز می‌کنید، قابلیت‌های مدیریتی برای تب‌ها، کار شما را بسیار راحت می‌کند. در حال حاضر قابلیت‌هایی مانند پین کردن تب، ارسال آن‌ها به دستگاه دیگرتان و گروه بندی تب‌ها در دسترس شما بوده است. حالا اما جستجو کردن تب‌ها هم به کروم اضافه شده است. به عبارتی حالا می‌توانید لیستی از تب‌های بازی که در کروم دارید با مشاهده کنید و با تایپ کردن یه کلمه، از بین تعداد زیادی تب، تب مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته این ویژگی ابتدا به کروم بوک‌ها و سپس به سایر پلتفرم‌های دسکتاپی خواهد آمد.

دسترسی سریع به آنچه قبلا دیده‌اید

یکی از قابلیت‌های جذابی که به زودی در کروم شاهد خواهیم بود، اضافه شدن کارت‌هایی در صفحه‌ی New Tab است. با کلیک کردن روی هر یک از این کارت‌ها، لیست وب سایت‌هایی که در این زمینه از آن‌ها بازدید داشته‌اید در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل وب سایت‌هایی که اخیراً بازدید کرده‌اید و وب سایت‌های مرتبط است. از این رو پیدا کردن مطالبی که زمانی به آن مراجعه کرده‌اید و حالا مجدداً نیاز دارید آن را ببینید، بسیار ساده و سریع خواهد شد.

نمایش کارت‌هایی در صفحه new Tab.png
نمایش کارت‌هایی در صفحه new Tab -

نظر شما دربار‌ی به روز رسانی جدید کروم چیست؟ شما از چه مرورگری استفاده می‌کنید و دلیل انتخابتان چیست؟

اخبار مرتبط:

به روز رسانی کروم روی ویندوز، اندروید و آیفون؛ آموزش سریع و تصویری

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: وبلاگ گوگل


10 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

پدرام

چهارشنبه, 28 آبان 1399

ترجمه کردن اخبار از سایتهای انگلیسی زبان هیچ کار مهمی نیست و هر کسی که زبان بلد باشه میتونه انجامش بده هیچ نیازی هم به کارشناس بودن نداره خودم هم یه زمانی انجامش میدادم بقیه میومدن بهم میگفتن آقای دانشمند، مهندس و... منم بهشون میگفتم من هیچکدوم از اینها نیستم و فقط ترجمه میکنم بیخود خودمون رو مثل بادکنک باد نکنیم

پاسخ

0liver

پنج‌شنبه, 29 آبان 1399

حالا چرا به تو زور اومده ؟

علی

جمعه, 30 آبان 1399

سلام.
اتفاقا کارشناس بودن در رشته ای ، برای ترجمهء مطالب مربوط به اون رشته ، خیلی موثر هست.
از خانم زارعپور ممنونیم که مطالب را ترجمه میکنند و به رایگان و بی منت در اختیار ما می گذارند.
یاعلی(ع)

خدیجه زارعپور

شنبه, 01 آذر 1399

دوست عزیز به این جمله توجه کنید : فارغ التحصیل کارشناسی فناوری اطلاعات هستم.
من صرفا مقطع تحصیلی خودم رو اعلام کردم نه اینکه برچسب کارشناس بودن رو روی خودم بزنم

پرویز

سه‌شنبه, 18 آذر 1399

از سرکار خانم مهندس زارعپور و بقیه همکاران ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم که اطلاعات بسیار مفید، کاربردی و به‌روزی را در اختیار کاربران ایرانی در سراسر جهان قرار می‌دهند. جای تأسف است که برخی افراد کوته فکر قصد تخریب و به چالش کشیدن شخصیت‌های فعال و تحصیل کرده در حوزه فناوری اطلاعات را دارند.

0liver

پنج‌شنبه, 29 آبان 1399

ورژن کروم این بروزرسانی رو نگفتید
با تشکر.

پاسخ

meiyou

پنج‌شنبه, 29 آبان 1399

87

ساسان

پنج‌شنبه, 29 آبان 1399

فقط و فقط Microsoft Edge Chromium

پاسخ

امین az

جمعه, 30 آبان 1399

چه دیر این بروزرسانی اتفاق افتاد.
متاسفانه تا قبل از این تبها بصورت خیلی ریز درمیومدن که اصلا نمیشد به اون تب مورد نظر دسترسی سریع داشته باشیم.
الان رو تست نکردم که با این آپدیت چه فرقی کرده.اما مهمترین چیز تو مرورپر پایداری صفحاته و اینکه ناگهان کرش نکنه و صفحات بازشده از
دست برن.

پاسخ

لیلا

سه‌شنبه, 18 آذر 1399

به قول خانم مینا هاشمی (مجری قدیم برنامه کودک، تهیه‌کننده و نویسنده در تلویزیون) که در پایان برنامه‌هایشان می‌گفتند:
خانم زارعپور، «دوستتون داریم خیلی زیاد و قدرتون را خیلی میدونیم»

پاسخ

ثبت نظر