یک هکر آمریکایی مدعی قطع کردن اینترنت کره شمالی است

هک کره شمالی.jpg

در ماه گذشته اینترنت کره‌شمالی دوبار قطعی داشته و وبسایت‌های دولتی از دسترس خارج شده. برخی از افراد مدعی بودند که سرورهای این کشور مورد حملات DDoS قرار گرفته است. اکنون یک هکر مستقل آمریکایی ادعا کرده که به قصد انتقام، اینترنت این کشور را قطع کرده است و خود را دلیل این حملات می‌داند.

این هکر شناخته شده آمریکایی نام مستعار P4x دارد و در مصاحبه خود با Wired توضیح می‌دهد که او سال گذشته مورد هدف حملات سایبری هکرهای کر‌ه شمالی قرار گرفت. او در ادامه گفته که هکرها در تلاش بودند تا ابزارها و اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری او را به سرقت ببرند. این حملات موفقیت آمیز نبوده و اما باعث خشم او شده است.

P4x در مصاحبه خود با Wired گفت:

«این کار درستی است که باید انجام می‌شد. من می‌خواهم آن‌ها متوجه شوند که اگر به سراغ ما بیایند، به این معنی است که برخی از زیرساخت‌هایشان برای مدتی خراب خواهند شد.»

Hacker.jpg
-

قطعی اینترنت در کره شمالی دقیقا زمانی بوده که این کشور در حال انجام آزمایش‌های غیرقانونی جنگ‌افزارها و موشک‌های خود بوده است. زمان وقوع این اتفاقات باعث شد تا برخی متخصصان تصور کنند که یک عامل دولتی مانند ایالات متحده مسئول حملات کره شمالی باشد، اما P4x این ادعاها را رد کرد.

همچنین به نظر می‌رسد که این هکر تصاویر ضبط شده‌ای را به Wired ارائه کرده که مسئولیت او در قبال حملات به سرورهای کره شمالی را نشان می‌دهد. هرچند او مسئولیت حملات را قبول کرده، اما از افشا کردن آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم کره شمالی که باعث از بین بردن اینترنت کل کشور شده، خودداری کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wired

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر