کارت گرافیک RTX 4090 به گران‌ترین قیمت خود رسیده است

RTX 4090.jpg

هم اکنون کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 از شرکت انویدیا به قیمت‌هایی نامتعارف و نزدیک به ۲۰۰۰ دلار آمریکایی رسیده‌اند. این در حالی است که این کارت‌های گرافیک همچنان در حال عرضه و فروش می‌باشند.

با این حال، در مقابل کاهش قیمت‌های خط تولید کارت‌های گرافیک GeForce RTX 40، نسخه RTX 4090 با افزایش قیمت مواجه شده و اکنون با قیمتی نزدیک به ۲۰۰۰ دلار در بازار آمریکا عرضه می‌شود.

NVIDIA-GeForce-RTX-4090

تحلیلگران در بررسی معاملات جمعه‌های سیاه (Black Friday) یک روند غیرمعمول در قیمت‌گذاری کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 از انویدیا در تمامی فروشگاه‌های اصلی آمریکا مشاهده کردند. به نظر می‌رسد که یک ماه پس از گزارش افزایش مداوم قیمت، این کارت‌های گرافیک اکنون حتی گران‌تر از گذشته هستند.

در ماه اکتبر، کمترین قیمت برای این کارت‌های گرافیک ۱۷۰۰ دلار آمریکایی بود و اکنون این رقم به ۱۹۰۰ دلار آمریکایی افزایش یافته است، که تنها در چند هفته گذشته ۲۰۰ دلار افزایش داشته است. قیمت ۱۹۰۰ دلاری این کارت‌های گرافیک به محدودیت‌های مربوط به تخفیفات جمعه‌های سیاه برمی‌گردد که نشان از افزایش قیمت پس از پایان این تخفیفات دارد. متوسط قیمت فعلی برای این کارت‌های گرافیک به ۲۰۰۰ دلار آمریکایی رسیده است.

NVIDIA-GeForce-RTX-4090-Graphics

بررسی قیمت‌های ویژه خرده‌فروشان نشان می‌دهد که Newegg مدل GeForce RTX 4090 Trinity OC را با قیمت ۱۸۹۹ دلار آمریکایی به عنوان ارزان‌ترین مدل عرضه کرده است. دومین کارت گرافیک ارزان‌تر، RTX 4090 SUPRIM Liquid از شرکت MSI با قیمت ۱۹۹۹ دلار آمریکایی در Newegg قابل دسترسی است. در آمازون، کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا با قیمت‌های بالای ۲۰۰۰ دلار آمریکایی عرضه می‌شوند. اما در خرده‌ف

روشی‌های BestBuy و B&H، کارت‌های گرافیک به طور کامل فروخته شده و اطلاعاتی درباره زمان تمدید موجودی آن‌ها موجود نیست.

4090

با توجه به مسیر قیمت در وب‌سایت BestValueGPU، متوسط قیمت‌های خرده‌فروشی کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 انویدیا به ۲۰۰۰ دلار آمریکایی رسیده که ۴۰۰ دلار آمریکایی گران‌تر از قیمت پیشنهادی تولید کننده (MSRP) است و افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. حتی قیمت کارت‌های گرافیک دست دوم هم به ۱۷۵۰ الی ۱۷۶۰ دلار آمریکایی افزایش یافته است.

در حال حاضر هیچ توضیحی درباره این افزایش قیمت وجود ندارد. ممکن است گفته شود که شرکت انویدیا، قبل از تحریم، مقدار زیادی از چیپ‌های گرافیکی AD102 را که برای کارت‌های گرافیک مانند RTX 4090 استفاده کرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: wccftech.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر