امید کردستانی، از ایلان ماسک شکایت کرد

Kurdish hope

امید کردستانی، یکی از چهره‌های شاخص دنیای فناوری و عضو سابق هیئت‌مدیره توییتر، در اقدامی جدید، ایلان ماسک، مالک کنونی توییتر را به دلیل عدم پرداخت ۲۰ میلیون دلار دستمزد توافق شده، به دادگاه کشید.

این شکایت که در دادگاه عالی کالیفرنیا ثبت شده است، جدیدترین فصل از درگیری‌های حقوقی بین مدیران سابق توییتر و مالک جدید آن است.

چرا کردستانی از ماسک شکایت کرد؟

بر اساس ادعای کردستانی، پس از خرید توییتر توسط ماسک، شرکت ایکس (نام جدید توییتر) از پرداخت ارزش کامل سهام عملکردی به او و دیگر کارمندان کلیدی خودداری کرده است. این در حالی است که بر اساس قرارداد، این سهام قرار بود ظرف مدت کوتاهی پس از خرید توییتر به کارمندان پرداخت شود.

کردستانی که سابقه طولانی در شرکت‌های فناوری دارد، از جمله یازدهمین کارمند گوگل و مدیر اجرایی نخستین بخش کسب‌و‌کار این شرکت بوده، در رشد چشمگیر گوگل نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. وی برای پیوستن به توییتر، شغل پردرآمد خود در گوگل را رها کرده و به جای حقوق بالا، سهام عملکردی دریافت کرده بود.

 

c129f3dc-5e8e-11
-

واکنش‌های دیگر مدیران سابق توییتر

کردستانی تنها مدیر سابق توییتر نیست که علیه ماسک شکایت کرده است. پیش از این، مدیرعامل سابق، مدیر مالی و وکلای ارشد توییتر نیز به دلیل عدم دریافت غرامت خود از شرکت شکایت کرده‌اند. همچنین هزاران کارمند سابق توییتر به پرونده‌های جمعی‌ای پیوسته‌اند که ماسک را به اخراج غیرقانونی و امتناع از پرداخت غرامت قانونی متهم می‌کنند.

این پرونده نشان می‌دهد که خرید توییتر توسط ایلان ماسک و تغییرات گسترده در این شرکت، منجر به بروز اختلافات جدی بین مالک جدید و مدیران سابق شده است. همچنین این پرونده می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده توییتر و نحوه مدیریت آن داشته باشد.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: nytimes.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر