خیلی ناگهانی در آستانه یک سالگی ChatGPT سم آلتمن اخراج شد!

sam alten.jpg

با توجه به اطلاعات اعلامی از سوی OpenAI، اخراج سم آلتمن به معنای خروج او از این شرکت می‌باشد. OpenAI، سازنده ChatGPT، در یک بیانیه غیرمنتظره اعلام کرد که سم آلتمن، مدیرعامل شرکت، از وظیفه‌های خود اخراج شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است که این تصمیم نتیجه "بررسی ژرف و دقیق توسط هیئت مدیره" بوده است.

OpenAI اعلام کرده است که ناتوانی سم آلتمن در ارتباط با اعضای هیئت‌مدیره و صداقت نداشتن باعث اخراج او شده است، زیرا این موارد باعث شده بودند که آلتمن نتواند مسئولیت‌های خود را به‌طور موثر اجرا کند. بیانیه ادامه دارد: "هیئت‌مدیره دیگر به توانایی‌های آلتمن برای رهبری OpenAI اعتماد ندارد."

با اخراج سم آلتمن، منتظره شده است که میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، به‌طور موقت به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شود و این تغییر از امروز به اجرا درآید. OpenAI اعلام کرده است که فرآیند جستجو برای انتخاب مدیرعامل جدید آغاز خواهد شد.

با توجه به اطلاعات منابع مطلع، کارمندان OpenAI تا قبل از انتشار بیانیه مطبوعاتی این شرکت از اخراج سم آلتمن آگاهی نداشتند.

sam-altman

اخراج سم آلتمن یک حادثه شوکه‌کننده برای طرفداران OpenAI و پیروان صنعت هوش مصنوعی محسوب می‌شود. آلتمن از زمان افزایش شهرت ChatGPT به چهره معروف OpenAI و یکی از مدیران برجسته حوزه هوش مصنوعی تبدیل شده بود.

سم آلتمن هم‌بنیان‌گذار OpenAI بوده و ابتدا به‌همراه ایلان ماسک به عنوان یکی از رؤسای هیئت‌مدیره این شرکت فعالیت می‌کرد. ایلان ماسک در سال 2018 از OpenAI جدا شده و تمرکز خود را بر روی تسلا معطوف کرد؛ او در حال حاضر شرکت x.AI را اداره می‌کند. در بیانیه جدید OpenAI آمده است که گرگ بروکمن، هم‌بنیان‌گذار، دیگر به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره شناخته نخواهد شد، اما همچنان در OpenAI فعالیت خواهد کرد.



اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: openai.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر