OpenAI از اولین تصویر تولید شده با مدل هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرد

GPT 4o

رئیس OpenAI، «گرگ براکمن»، اولین تصویر تولیدشده توسط مدل جدید GPT-4o این شرکت را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت.

این تصویر که فردی را با تی‌شرت OpenAI در مقابل تخته سیاهی نشان می‌دهد، نمادی از گام بلندی در زمینه هوش مصنوعی به شمار می‌رود. GPT-4o، که روز دوشنبه معرفی شد، از خانواده مدل‌های GPT-4 پیشی گرفته و به گفته OpenAI، سرعت و دقت بالاتری دارد و می‌تواند اطلاعات بیشتری را از ورودی‌های خود استخراج کند.

نوآوری کلیدی GPT-4o در رویکرد جدید آن به آموزش نهفته است. در حالی که مدل‌های قبلی GPT ترکیبی از چندین مدل مجزا بودند و می‌توانستند فایل‌های رسانه‌ای مانند صدا و تصویر را به متن و عکس تبدیل کنند، GPT-4o از همان ابتدا روی توکن‌های چندرسانه‌ای آموزش دیده است. این امر نیاز به تبدیل صدا و تصویر به متن برای تجزیه و تحلیل را از بین می‌برد و به مدل اجازه می‌دهد تا مستقیماً از اطلاعات بصری و صوتی برای تولید خروجی استفاده کند.

GPT-4o-2-1024x682.jpg
-

نتایج این رویکرد جدید، به وضوح در تصویر منتشرشده توسط براکمن قابل مشاهده است. تصویر با جزئیات دقیق و وضوح بالا به نمایش گذاشته شده، که نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در مقایسه با مدل تولید تصویر DALL-E 3 OpenAI است.

GPT-4o نه تنها در زمینه تولید تصویر، بلکه در سایر زمینه‌ها نیز نویدبخش است. قابلیت‌های متن و تصویر این مدل هم‌اکنون برای همه کاربران OpenAI در دسترس است و به زودی، حالت جدید Voice Mode آن نیز برای کاربران پلتفرم ChatGPT Plus عرضه خواهد شد.

انتشار GPT-4o نقطه عطفی در تاریخ هوش مصنوعی است و پتانسیل متحول کردن نحوه تعامل ما با رایانه‌ها و دنیای اطرافمان را دارد.

 

  • GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، تصویری از آینده هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد.
  • این مدل از رویکرد جدیدی برای آموزش استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری را از ورودی‌های خود استخراج کند و تصاویر و متنی با کیفیت بالا تولید کند.
  • GPT-4o برای همه کاربران OpenAI در دسترس است و به زودی، حالت جدید Voice Mode آن نیز عرضه خواهد شد.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: twitter-gdb

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر