یوتیوب با هوش مصنوعی فرآیند حذف موسیقی‌های کپی‌رایت از ویدیو را ساده‌تر کرد

youtube

یوتیوب به تازگی نسخه پیشرفته ابزار «حذف آهنگ» را منتشر کرده است تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند به راحتی موسیقی‌های دارای کپی‌رایت را از ویدیوهای خود حذف کنند.

این ابزار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی عمل می‌کند و سایر صداهای ویدیو مانند گفتگوها یا جلوه‌های صوتی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. انتظار می‌رود این ابزار در هفته‌های آتی در دسترس قرار گیرد.

نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که قابلیت Erase Song به کاربران اجازه می‌دهد موسیقی‌های دارای کپی‌رایت را از ویدیوهایشان حذف کنند. نسخه بتای این ابزار قبلاً منتشر شده بود، اما عملکرد دقیقی نداشت. اکنون نسخه بهبود یافته Erase Song از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا آهنگ‌های دارای کپی‌رایت را بدون تأثیر بر سایر صداها شناسایی و حذف کند.

با اینکه نسخه جدید این ابزار بهبود یافته است، ممکن است همیشه خروجی کاملی نداشته باشد. در مواردی که این ابزار نتواند آهنگ‌های دارای کپی‌رایت را به درستی حذف کند، کاربران می‌توانند خودشان صداهایی را که در بخش‌هایی از ویدیو مشخص شده، حذف کنند.

 

12.jpg
-

همچنین اگر ویدیو بیش از ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشد، ممکن است نتوانید آن را به‌طور کامل تغییر دهید یا پردازش صداهای محتوا مدت زمان بیشتری طول بکشد. این ابزار فقط صداها را شناسایی می‌کند و نمی‌تواند ویدیوهای دارای کپی‌رایت را تشخیص دهد.

در هفته‌های آینده، ابزار Erase Song برای نسخه‌های دسکتاپ و موبایل در یوتیوب استودیو عرضه می‌شود. این ابزار در بخش Content و قسمت کپی‌رایت در دسترس خواهد بود. یوتیوب قبلاً نیز قابلیت هوش مصنوعی دیگری به نام «Jump Ahead» را برای کاربران پریمیوم منتشر کرده بود که با استفاده از آن می‌توانند قسمت‌هایی از ویدیو را که بیشتر توسط مخاطبان دیده شده، مشاهده کنند.

 

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: x.com_nealmohan

84yl1DIhDZwupRXl2It_V

مریم محمودی - کارشناس تولید محتوا

سلام من مریم هستم علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و فعال در زمینه تولید محتوا متنی؛ هر روز ساعت زیادی رو صرف نوشتن و ویراستاری می‌کنم و خوشحال میشم که نظرتون رو با من در میون بزارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر