استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity دو ابزار جدید برای کاربران حرفهای و سازمانی معرفی کرده است: "جستوجوی دانش داخلی" و "Spaces". ابزار جستوجوی دانش داخلی به کاربران کمک میکند تا بهراحتی در اسناد و منابع تحقیقاتی خود و همچنین در وب جستوجو کنند و دسترسی سریعتری به اطلاعات مرتبط داشته باشند.
ابزار Spaces نیز با بهرهگیری از هوش مصنوعی، همکاری و بهرهوری تیمها را در انجام تحقیقات افزایش میدهد.
پیشتر، Perplexity به کاربران امکان داده بود که با آپلود فایلهای خود، از طریق چتبات درباره محتوای آنها سؤالاتی بپرسند. حالا با اضافهشدن قابلیت جستوجوی دانش داخلی، کاربران پرو میتوانند نهتنها در فایلهای خود جستوجو کنند، بلکه از چتبات بخواهند در اینترنت نیز به دنبال اطلاعات بیشتری بگردد. این هوش مصنوعی ابتدا محتوای آپلودشده را تحلیل کرده و سپس اطلاعاتی از وب را به آن اضافه میکند تا پاسخ کاملتری ارائه دهد.
ویژگیهای جدید Perplexity:
1. جستوجوی دانش داخلی: این قابلیت به کاربران اجازه میدهد تا همزمان در فایلهای آپلودشده و وب جستوجو کنند.
2. Spaces: ابزاری که به تیمها کمک میکند تحقیقات خود را بهاشتراک بگذارند و آنها را بهطور سازمانیافته مدیریت کنند. همچنین امکان شخصیسازی دستیار هوش مصنوعی Perplexity و مدلهای مرتبط در این بخش وجود دارد.
یکی از نکات برجستهی قابلیت Spaces این است که کاربران میتوانند بهطور کامل کنترل کنند چه کسی به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، فایلها و جستوجوهای کاربران سازمانی در بخش Spaces بهصورت پیشفرض برای آموزش هوش مصنوعی مورد استفاده قرار نمیگیرد، مگر اینکه کاربران پرو این ویژگی را در تنظیمات فعال کنند. Perplexity ادعا میکند که "بالاترین سطوح امنیت و حریم خصوصی" را برای کاربران فراهم میکند.
به گفتهی این شرکت، این دو ابزار جدید میتوانند برای بخشهای مختلف سازمانها، مانند امور مالی، فروش و منابع انسانی بسیار مفید باشند و بهرهوری را در این حوزهها افزایش دهند.
اگر علاقهمند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکههای اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.
منبع خبر: perplexity.ai
ثبت نظر