گلکسی S24 سامسونگ از استاندارد شارژ Qi2 پشتیبانی نمی‌کند

qjl.jpg

انتظار داشتیم که سری گلکسی S24 با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi2 معرفی شود، اما متاسفانه این گوشی‌ها این استاندارد را پشتیبانی نمی‌کنند.

Qi2 بیش از یک سال پیش به عنوان یک به‌روزرسانی مهم در زمینه شارژ بی‌سیم معرفی شد که امکان استفاده از تعدادی آهنربا مانند مگ‌سیف محبوب اپل را در سایر دستگاه‌های الکترونیکی فراهم می‌کند. از آن زمان تاکنون، محصولات زیادی با پشتیبانی از Qi2 عرضه نشده‌اند و حتی سری گلکسی S24 از سامسونگ هم با این تکنولوژی سازگاری ندارد.

شارژ بی‌سیم در دهه‌ی گذشته یکی از امکانات مهم گوشی‌های پرچمدار انواع برندها بوده است. با این حال، Qi2 تاکنون تغییرات زیادی دریافت نکرده و به شدت تمرکز بر کارایی دارد. این استاندارد با توجه به بهترین تراز بین شارژر و دستگاه دریافت‌کننده، به بهبود کارایی فرآیند شارژ بی‌سیم کمک می‌کند، اما در مورد سرعت شارژ تغییری ایجاد نمی‌کند.

galaxy-s24

در حال حاضر، Qi2 در دنیای اندروید هنوز جایگاه خاصی ندارد و انتظار می‌رفت که سامسونگ با معرفی سری گلکسی S24 تغییری در این زمینه ایجاد کند، اما این اتفاق رخ نداده و گوشی‌های پرچمدار جدید بدون پشتیبانی از Qi2 به بازار عرضه می‌شوند.

گزارش 9to5Google حاکی است که هرچند سری گلکسی S24 از Qi2 پشتیبانی نمی‌کنند، اما می‌توان این گوشی‌ها را با استفاده از استاندارد Qi WPC به‌طور بی‌سیم شارژ کرد. به عبارت دیگر، سامسونگ ادعا می‌کند که درخواستی از سوی مشتریان برای افزودن Qi2 به دستگاه‌هایشان دریافت نکرده است.

قیمت گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی S24، از ۷۹۹ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود. با این حال، این گوشی امکانات هوش مصنوعی متنوعی ارائه می‌دهد که به همراه سخت‌افزار قدرتمندش آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های بازار معرفی می‌کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5google.com

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر