افشا مشخصات کامل گلکسی زد فلیپ ۴

galaxy z fold.JPG

در سراسر دنیا کاربران زیادی هستند که هر روز اخبار گوشی‌های تاشو را دنبال می‌کنند، چرا که علاقه‌ بسیاری به این نوع از اسمارت‌فون‌ها دارند. سامسونگ سال گذشته از نسل سوم گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد، این گوشی‌ها توانستند موفقیت‌های زیادی را برای غول فناوری کره‌ای بدست آورند. به همین دلیل سامسونگ می‌خواهد همین روند موفقیت را برای نسل بعدی هم ادامه دهد. با نزدیک شدن به زمان رونمایی احتمالی این گوشی‌ها در (مرداد ماه) خبرها و شایعات زیادی در مورد این گوشی‌های تاشوی جدید در رسانه‌های خبری دست به دست می‌ شود.

در همین رابطه یکی از افشاگران به نام و معروف در حوزه تکنولوژی «Yogesh Brar» تقریبا تمام اطلاعات گلکسی زد فلیپ 4 را در یکی از پست‌های توییتری خود منتشر کرده است. به گفته این افشاگر گلکسی زد فولد 4 با نمایشگر 6.7 ینچی AMOLED رونمایی خواهد شد که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. باید خاطر نشان کنیم که گلکسی زد فلیپ ۳ نیز با همین نمایشگر در اختیار کاربران قرار گرفت. اما این قضیه در مورد نمایشگر بیرونی این گوشی صدق نمی‌کند. ظاهراً سامسونگ از یک پنل ۲.۱ اینچی AMOLED به عنوان نمایشگر بیرونی زد فلیپ ۴ استفاده خواهد کرد که نسبت به نسل قبلی خود ( ۱.۹ اینچ) کمی بزرگ‌تر است.

این گوشی تاشو یک نمایشگر ثانویه یا همان صفحه نمایش دوم خواهد داشت که 2.1 اینچی خواهد بود، اما همچنان قابل توجه است و می‌تواند فضای بیشتری برای مشاهده اعلان‌ها و کار با گوشی در حالت تاشو فراهم کند. سامسونگ از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند تاشو بهره خواهد برد. این پردازنده نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 8 نسل یک است که سرعت و قدرت بسیار خوبی دارد که به کمک فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده است.

در کنار این پردازنده شاهد استفاده از رم 8 گیگابایتی و حافظه رم 128 یا 256 گیگابایتی خواهیم بود تا کاربران بتوانند از قابلیت مالتی‌تسکنیگ این گوشی به بهترین شکل ممکن بهره ببرند. در سیستم دوربین این گوشی هوشمند تاشو روی کاغذ هیچ پیشرفت خاصی دیده نمی‌شود. این یعنی همانند گلکسی زد فلیپ ۳، این گوشی از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید بره می‌برد. همچنین روی پنل جلویی این گوشی یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن در برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کنند.

Z-flip-4-2.jpg
-

سامسونگ برای این دستگاه یک باتری با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعتی تدارک دیده که از شارژر سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم‌عامل اندروید ۱۲ نیز به صورت پیش‌فرض روی این گوشی هوشمند نصب شده و با رابط کاربری OneUI 4 سامسونگ اجرا خواهد شد. جدیدترین شایعات در مورد نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ حاکی از آن است که این شرکت از طراحی مشابه‌ی گلکسی زد فولد و فلیپ ۳ در طراحی نسل‌های جدیدشان استفاده خواهد کرد.

باید منتتظر رویداد آنپکد سامسونگ باشیم و ببینیم که غول تکنولوژی کره‌ای چه برنامه‌ای برای کاربرانش دارد. در مورد تاریخ این رویداد اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما احتمالاً می‌توانیم در ماه آگوست شاهد رونمایی از گلکسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PhoneArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر