تحریم هواوی تحریمی به ضرر همه‌ی شرکت‌هاست

Huawei.jpg

شرکت‌های زیادی به واسطه‌ی قوانین آمریکا، مجبور به تحریم هواوی شده‌اند. با این حال این تحریم باعث کاهش درآمد شرکت‌ها خواهد شد و همین موضوع آن‌ها را بر آن داشته است تا از آمریکا برای ادامه همکاری با هواوی درخواست مجوز کنند.

هواوی مدت‌هاست که درگیر جنگ تجاری با آمریکاست و آمریکا تا کنون تحریم‌های زیادی را علیه هواوی اعمال کرده است. به واسطه‌ی قوانین و تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های مختلف هم مجبور هستند تا همکاری‌های تجاری خود با هواوی را قطع کنند اما این مسئله تنها تحریمی نیست که هواوی را دچار مشکل کند؛ بلکه شرکت‌هایی که مجبور به تحریم هم شده‌اند، در این بین به شدت متضرر خواهند شد زیرا یک مشتری بزرگ خود را از دست می‌دهند.

روز گذشته هم شاهد تحریم جدیدی علیه هواوی بودیم، تحریمی که به واسطه‌ی آن سامسونگ اعلام کرد که فروش تراشه‌های حافظه‌ی DRAM و NAND به هواوی را از تاریخ 15 سپتامبر متوقف خواهد کرد. حالا اما گزارش‌هایی نشان می‌دهد که سامسونگ به دنبال دریافت مجوز از سمت آمریکاست تا بتواند روابط تجاری خود با هواوی را ادامه دهد.

جالب است بدانید که سامسونگ تنها شرکتی نیست که بعد از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، چنین درخواستی را داشته است؛ بلکه چندی پیش کوالکام هم چنین درخواستی از آمریکا داشت. علاوه بر کوالکام، مدیاتک و SK Hynix هم چنین درخواستی را از دولت امریکا داشته‌اند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که درخواست هیچ‌یک از این شرکت‌ها با موافقت همراه شود.

درواقع به واسطه‌ی قوانین جدید دولت آمریکا، هر شرکتی که بخواهد قطعاتی سخت افزاری و یا محصولات نرم افزاری را بسازد که از در ساخت آن‌ها از تکنولوژی‎‌های آمریکایی استفاده شده باشد و آن‌ها را به هواوی بفروشد، برای برقراری روابط تجاری، به دریافت مجوز از هواوی نیازمند است.

جالب است بدانید که از سال 2019، هواوی یکی از 5 مشتری بزرگ سامسونگ در حوزه‌ی قطعات نیمه هادی بود. همچنین 10 درصد از درآمد شرکت SK Hynix هم از راه همکاری با هواوی بدست می‌آید. سامسونگ اما حالا مجبور است که برای جبران کاهش درآمدش که ناشی از قطع همکاری با هواوی است، فروش محصولاتش به اپل، اوپو و ویوو را افزایش دهد. از سوی دیگر تحریم هواوی برای سامسونگ سودآور هم خواهد بود زیرا با وجود کاهش تولیدات گوشی‌های هواوی، احتمالا فروش گوشی‌های سامسونگ افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط:

فشار حداکثری تحریم‌ها بر گلوی هواوی؛ از هفته‌ی آینده سامسونگ به هواوی حافظه نمی‌فروشد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

M0

پنج‌شنبه, 20 شهریور 1399

ولی در کل منفعتش بیشتر از ضررشه

پاسخ

M0

پنج‌شنبه, 20 شهریور 1399

ولی در کل منفعتش بیشتر از ضررشه

پاسخ

kosenanekhamenei

پنج‌شنبه, 20 شهریور 1399

تحریم هواوی تحریمی به ضرر همه‌ی از ما بهترون

پاسخ

ثبت نظر