سامسونگ می‌خواهد فروش گوشی‌های پرچم‌دارش در مدت پنج‌ سال به میزان فروش آیفون‌ برسد

samdfedg.JPG

رئیس واحد تجربه‌ی موبایل سامسونگ اظهار داشته است که در پنج سال آینده، میزان فروش گوشی‌های پرچم‌دار این برند به اندازه فروش آیفون‌های اپل خواهد رسید.

تی‌ام رو، رئیس واحد تجربه‌ی موبایل سامسونگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر سئول به سوالات رسانه‌ها درباره اهداف شرکت خود پاسخ داد. به سوالی که مطرح شد و می‌پرسید «چقدر زمان لازم است تا میزان فروش گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از آیفون‌های اپل پیشی بگیرد؟»، او پاسخ داد که این هدف در پنج سال آینده قابل دستیابی است.

تی‌ام رو اطلاعات مربوط به فروش گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ را نیز اعلام کرد و ادعا کرد که از هر سه گوشی هوشمند پرچم‌داری که در سال جاری در کره‌جنوبی به فروش می‌رسد، یکی از آن‌ها گوشی تاشو خواهد بود. این بدان معناست که فروش تاشوها بیش از ۲۰ درصد از کل فروش گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را تشکیل خواهد داد.

همچنین او با اعتقاد به دشواری‌های موجود، اعلام کرد که سامسونگ می‌تواند در مدت پنج سال به میزان فروش آیفون‌های اپل برسد.

10279_13095_4515.jpg
-

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که اپل به تأمین‌کنندگان خود اطلاع داده است که برای سال جاری تعدادی حدود ۸۳ تا ۸۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۵ آماده کنند که در مقایسه با سال قبل حدود ۸ درصد کمتر است. در مقابل، فروش گوشی گلکسی S23 سامسونگ هنوز حتی به نیمی از هدف اعلام‌شده برای آیفون نرسیده است؛ بنابراین، ادعاهای تی‌ام رو ممکن است کمی خوش‌بینانه به‌نظر بیایند.

IMSN به نقدها می‌پردازد که سامسونگ درحال حاضر دو مشکل اساسی دارد که ممکن است مانع دستیابی به هدف اعلام‌شده‌ی تی‌ام رو شود. اولین مشکل این است که اکوسیستم قدرتمندی مثل آیفون در اختیار ندارد و سیستم‌عامل اختصاصی ندارد که روی دستگاه‌های دیگر از جمله ساعت‌هوشمند و لپ‌تاپ اجرا شود. مشکل دوم نیز به قیمت‌گذاری گوشی‌های پرچم‌دار این برند ارتباط دارد.

قیمت ۱,۰۰۰ دلاری برای مدل پایه‌ی گوشی گلکسی زد فلیپ ۵ ممکن است قابل قبول باشد، اما برخی از خریداران قادر به تهیه گوشی گلکسی زدفولد ۵ با قیمت ۱,۸۰۰ دلار نیستند.

سامسونگ در دوره‌ی ۱۲ ماهه موفق شده است تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند را نسبت به اپل به بازار عرضه کند، اما باید توجه داشت که این آمار شامل گوشی‌های رده‌پایین، میان‌رده، پرچم‌دار و تاشو است. به هر حال، برای تایید ادعاهای تی‌ام رو باید صبر کرد و ببینیم آیا واقعاً موفق به دستیابی به این هدف خواهد شد یا خیر.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: imsn

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر