مایکروسافت احتمالاً نسخه متمرکز بر حریم خصوصی ChatGPT را برای کسب‌وکارها عرضه می‌کند

chatgpt.JPG

مایکروسافت احتمالاً قصد دارد نسخه‌ای از ChatGPT را با تاکید بر حفظ حریم خصوصی عرضه نماید، به منظور جذب صنایعی چون بهداشت، اقتصاد و بانکداری که تاکنون به‌دلیل نگرانی از نشر اطلاعات خود، از این مدل‌ها بهره‌برداری نمی‌کردند.

طبق گزارش سایت اینفورمیشن، بخش ابری آژور مایکروسافت قصد دارد نسخه‌ای از ChatGPT را ارائه دهد که بر روی سرورهای ابری اجرا می‌شود و داده‌های آن جداگانه از اطلاعات سایر کاربران ذخیره می‌گردد. این داده‌ها با سیستم اصلی ChatGPT در ارتباط نبوده و حریم خصوصی کاربران تضمین می‌شود. با این حال، این نسخه احتمالاً بهایی معادل 10 برابر نسخه‌ای که هم‌اکنون در دسترس است را خواهد داشت.

نسخه حفظ حریم خصوصی ChatGPT که احتمالاً در اواخر فصل دوم سال 2023 رونمایی می‌شود، با هدف جذب کسب‌وکارهایی نظیر بانک‌ها، خدمات مالی و مراکز درمانی طراحی خواهد شد. این کسب‌وکارها تاکنون از استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی اجتناب کرده بودند، زیرا نگران بودند که کارکنانشان به‌طور ناخواسته اطلاعات حساس سازمان را در اختیار چت‌بات قرار دهند.

microsoft.jpg.webp
-

در حال حاضر، OpenAI نسخه خصوصی از چت‌بات ChatGPT را به بانک مورگان استنلی فروش داده است. این سیستم در واحد مدیریت سرمایه این بانک به تجزیه و تحلیل هزاران مستند تحقیقی با استفاده از هوش مصنوعی کمک می‌نماید.

به گزارش جداگانه بلومبرگ، سامسونگ استفاده از چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT و BERT را در دستگاه‌های کاری خود ممنوع اعلام کرده است. این تصمیم در پی رخدادی است که یکی از کارمندان سامسونگ در ماه آوریل قطعه‌ای از کد منبع داخلی این شرکت را به ChatGPT ارسال کرده بود.

این سرویس، می‌تواند از نگرانی شرکت‌ها در این زمینه کاسته و آنها را آسوده کند. با توجه به قرارداد همکاری و سرمایه‌گذاری مایکروسافت در OpenAI، این شرکت مجاز است محصولات OpenAI را تحت شرایط خاصی به فروش برساند. به همین دلیل، کارشناسان فروش مایکروسافت در حال بررسی و ارتباط با سازمان‌ها برای عرضه این نسخه جدید از ChatGPT هستند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theinformation

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر