چه در پشت پرده نشست محرمانه نخبگان جهان بر سر هوش مصنوعی می‌گذرد؟

jlj;ooip0[.jpg

نخبگان برجسته در حوزه فناوری و سیاست در یک رویداد مورد انتظار در لیسبون، پرتغال، برای بررسی مسایل مربوط به هوش مصنوعی دور هم خواهند آمد.

همانطور که CNBC گزارش کرده، 130 نفر از ابراز روز سیاست و تجارت جهان این هفته در لیسبون برای تشکیل جلسه سالانه بیلدربرگ قرار دارند. اگرچه امکان دارد موضوعات متفاوتی در این رویداد مطرح شود، اما موضوع اصلی آن هوش مصنوعی خواهد بود.

شرکت سم آلتمن به عنوان مدیرعامل OpenAI در این نشست بیلدربرگ کمتر از چیزی که انتظار می‌رفت شگفت انگیز نیست. او قبلاً در کنگره ایالات متحده حضور داشت و موضوعات مربوط به قوانین هوش مصنوعی را با قانونگذاران مطرح کرد. ساتیا نادلا، یکی دیگر از شخصیت‌های برجسته که در این جلسه حضور خواهد داشت، در کنار اسامی دیگر مانند دمیس حسابیس، مدیرعامل DeepMind و اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، است.

اطلاعات بیشتری در مورد جلسه محرمانه بیلدربرگ هم‌اکنون در دسترس نیست. گروهی از شخصیت‌های برجسته در زمینه فناوری و سیاست در این رویداد شرکت خواهند کرد تا در مورد هوش مصنوعی بحث کنند. با این حال، منتظر منتشر شدن نتایج این مذاکرات نباشید؛ زیرا به احتمال زیاد هیچ اطلاعات عمومی در این باره ارائه نمی‌شود.

در سال گذشته، تغییرات سیاسی-جغرافیایی مربوط به جنگ بین روسیه و اوکراین بر روی دستور کار جلسه بیلدربرگ قرار داشت و اکنون هوش مصنوعی به عنوان موضوع اصلی این رویداد قرار دارد.

با توجه به گزارش فیوچریسم، این نشست هفتاد و نهمین جلسه بیلدربرگ است؛ یک مجمعی که برای اولین بار در سال 1954 با هدف تسهیل در گفتگوهای اروپا و آمریکای شمالی تشکیل شد.

هنری کیسینجر، سابقه وزیر امور خارجه آمریکا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، و دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، برخی از افرادی هستند که به نشست بیلدربرگ دعوت شده‌اند. همچنین پیتر تیل، یک سرمایه‌گذار برجسته در فناوری، و آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، قرار است در این رویداد شرکت کنند.

در بخشی از بیانیه مبهم رسانه‌ای بیلدربرگ امسال آمده است: «جلسه بیلدربرگ، یک انجمن برای برگزاری گفتگوهای غیررسمی در مورد مسائل مهم است.»

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: futurism

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر