تولید انبوه اولین صفحه نمایش مخفی کننده دوربین سلفی

Untitled-1.jpg

شرکت چینی «Visionox» خبر تولید انبوه اولین نمایشگر مخفی کنند دوربین سلفی را داده است، تا به امروز شرکت‌های زیادی در زمینه تولید این صفحه‌نمایش مخفی کننده دوربین سلفی مشغول به فعالیت بودند.

در سال‌های اخر پیشرفت‌های زیادی در زمینه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم، اما این برای اولین بار است که یک شرکت خبر تولید انبوه این نمایشگر را می‌دهد. این نمایشگر از مواد بسیار شفاف، چیدمان ویژه پیکسل‌ها و مدار جدید بهره می‌برد تا دوربین سلفی را زیر خودش مخفی کند.

با پیاده‌سازی این تکنولوژی، تشخیص وجود دوربین سلفی در دستگاه تقریبا وجود ندارد. تفاوتی در بخش نور و رنگ و حتی زاویه دید میان بخش شفاف با سایر قسمت‌های نمایشگر وجود ندارد. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که اولین شرکتی که این صفحه نمایش را استفاده می‌کند کدام است و اینکه کدام گوشی به این قابلیت مجهز خواهد شد. پس فقط باید منتظر روزهای بعدی باشیم.

Visionox-under-display.jpg
-

شرکتی که علاقه بسیاری به استفاده از این نمایشگر دارد، شرکت اوپو است که در گذشته نمونه‌ای از چنین محصولی را در وبسایت خود منتشر کرد. در متن آن خبر نوشته شده بود که به دلیل صورت نپذیرفتن تولیدات انبوه نمی‌تواند این دستگاه را فعلا تولید کند. اما الان که شرکت چینی Visionox این صفحه نمایش را به تولیدات انبوه رسانده شاید راه حل اوپو نیز پیدا شده است.

تنها هدفی که این صفحه‌نمایش‌ها دنبال می‌کنند پنهان سازی دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند است پس باید توجه کرد که این شرکت چینی یک درایور مخصوص استفاده کرده تا تداخل میان صفحه‌نمایش و دوربین سلفی را کاهش دهد.

Xiaomi-phone-with-under-display-camera-1559715130.png
-

دیروز بود که خواندیم پردازنده اسنپدراگون 875 استفاده از این نمایشگر را آسان می‌کند، امروز نیز خبری مبنی بر تولیدات انبوه این صفحه نمایش دریافت کردیم، اما با این حال هنوز الگوریتم‌های مورد نیاز این فناوری کامل نشده و باید منتظر این اتفاق هم باشیم تا ببینیم کدام گوشی اولین دستگاه مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد شد.

اخبار مرتبط:

دوربین سلفی مخفی شده در نمایشگر؛ دستاورد اسنپدراگون 875

اگر به اخبار تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techradar

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر