تنظیم خواب،قابلیت جدید یوتیوب برای کاربران معرفی شد

Untitled-1.jpg

در آپدیت نهایی یوتیوب که چند روز پیش منتشر شده قابلیت یادآوری زمان خواب به این نسخه اضافه شده است و به کاربر در زمانی که زمان خوابش را تنظیم کرده، یادآور می‌شود که به رخت‌خواب خود برود.

یوتیوب یکی از محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا است که روزانه محتواهای زیادی به صورت ویدویی و جذاب در آن تولید و بارگزاری می‌شود. همین دلیل کافیست تا کاربران زمان زیادی را صرف کنند و به تماشای این ویدو‌ها بنشینند. این ماه‌ها که کرونا خیلی‌ها را خانه نشین کرد، کاربران زمان بیشتری را در این پلتفرم اجتماعی باشند.

یوتیوب هفته گذشته اعلام کرد که حالت یادآور زمان خواب را به زودی به پلتفرم خودش اضافه می‌کند، تا کاربرانی که علاقه زیادی به تماشای این ویدوها دارند زمان خوابشان را فراموش نکنند و به سلامتی خود آسیبی نرسانند. این اولین باری نیست که یوتیوب چنین قابلیتی را رونمایی می‌کند، در گذشته یوتیوب همین قابلیت را با نام یادآور استراحت معرفی کرد، تا کاربرانی که زمان زیادی ویدو تماشا می‌کنند به چشم خودشان استراحت بدهند.

این دو قابلیت که بیان کردیم فقط بخشی از قابلیت‌های یوتیوب هستند، در سال 2018 که گوگل سرویس بزرگ سلامت دیجبتال گوگل را اضافه کرد، یوتیوب هم آن‌ها را در دسترس قرار داد.

هدف اصلی شرکت‌های بزرگی چون یوتیوب و گوگل که این سرویس‌های سلامت دیجیتال را معرفی می‌کنند، طرز صحیح استفاده را به ما آموزش می‌دهند؛ شاید تا چندیدن ماه پیش خیلی از کاربران از اضافه بودن این قابلیت‌ها شکایت داشتند اما بعد از همه‌گیری کرونا که مردم تمام کشورهای دنیا را خانه نشین کرد، این قابلیت‌ها بیشتر به چشم آمد و بسیار بسیار کاربرد آن‌ها احساس شد. یوتیوب می‌گوید در دو سالی که پشت سر گذاشته توانسته به کاربران زیادی هشدار یادآور استراحت بدهد که تقریبا در این دوسال عددی نزدیک سه میلیارد بار هشدار داده شده است.

yout.jpg
-

حالا یوتیوبی که بسیار موفق عمل کرده، قابلیت یادآور خواب خود را نیز رونمایی کرده است و در اطلاعیه ای عنوان کرده:

«با مراجعه به منوی تنظیمات می‌توانید زمان آغاز و پایان تماشای ویدئو را تعیین کنید. شما می‌توانید مشخص کنید که در صورت رسیدن به زمان پایان تماشا، ویدئویی که در حال پخش است فورا قطع شود یا یوتیوب منتظر بماند تا ویدئو به‌پایان برسد. شما همچنین خواهید توانست اعلان مربوط‌به این قابلیت را نادیده بگیرید یا روی گزینه‌ی Snooze برای نمایش مجدد آن در چند دقیقه‌ی دیگر، کلیک کنید»

این قابلیت‌ها برای ما ایرانیان بسیار کاربردی است، اگر بخواهیم مصرف اینترنت خود را مدیریت کنیم با این روش بهتر خواهیم توانست این کار را انجام دهیم چراکه یوتیوب به ما متذکر می‌شود تا به استراحت خود بپردازیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر