اپل با کنار زدن شیائومی به رتبه‌ی دوم بازار موبایل جهان رسید

Untitled-1.jpg

شرکت کانالیس، گزارش جدیدی منتشر کرده و از آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ گفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این میزان فروش 6 درصد کاهش داشته است. این اتفاق در حالی رخ داده که سه ماهه نخست سال 2021 شاهد رشد 27 درصدی بازار و در سه‌ماهه‌ی دوم هم شاهد رشد ۱۱ درصدی بودیم. بزرگ‌ترین بازنده در این سه ماهه نیز کمپانی شیائومی اعلام شده است.

کمپانی شیائومی در سه ماهه گذشته 17 درصد سهم بازار را برای خود کرده بود و در رتبه دوم این جدول قرار گرفته بود، اما حالا سهم بازار گوشی‌های این شرکت به ۱۴ درصد رسیده و به همین خاطر به رتبه‌ی سوم سقوط کرده است. البته باید خاطرنشان کنیم در مدت مشابه سال گذشته، سهم بازار گوشی‌های شیائومی ۱۴ درصد بوده است.

Apple-Xiaomi-2.jpg
-

سال گذشته نیز سهم بازار گوشی‌های اپل در همین مدت ۱۲ درصد بوده اما امسال این کمپانی روند مثبتی طی کرده و این سهم به 15 درصد افزایش پیدا کرده و به همین خاطر این شرکت به رتبه‌ی دوم دست یافته است. همچنین در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ سامسونگ با داشتن سهم بازار ۲۳ درصدی همچنان با فاصله‌ی زیادی رتبه‌ی اول را در اختیار دارد. دو شرکت زیرمجموعه‌ی هلدینگ BBK یعنی اوپو و ویوو هم در مجموع ۲۰ درصد از این بازار را از آن خود کرده‌اند.

روی هم رفته کمبود تراشه مشکلات زیادی را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده و شرکت کانترپوینت گزارش داده که برخی شرکت‌ها کمتر از سه چهارم سفارش‌های ثبت شده را دریافت می‌کنند. به همین خاطر احتمالا در سه‌ماهه‌ی چهارم کاهش آمار فروش گوشی‌ها ادامه پیدا می‌کند. طبق تخمین‌های صورت گرفته، بحران کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: Android Authority

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر