سونی اکسپریا Pro-I با سنسور دوربین ۱ اینچی و قیمت ۱۸۰۰ دلار معرفی شد

Untitled-1.jpg

کمپانی سونی همان طور که انتظار می‌رفت از گوشی اکسپریا Pro-I رونمایی کرد. اگر به نام این دستگاه دقت کنیم l موجود در این اسم یعنی کلمه Imaging یا تصویربرداری است. این گوشی سونی با سنسور 1 اینچی راهی بازار خواهد شد که از دوربین کامپکت RX100 VII در آن استفاده شده ولی سونی می‌گوید سنسور موردنظر برای استفاده در گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده است.

این گوشی هوشمند در بخش دوربین خیلی قوی عمل کرده و برای ثبت تصاویر از سنسور 12 مگاپیکسلی مبتنی بر پیکسل‌های ۲.۴ میکرومتری استفاده کرده. برای مقایسه باید بگوییم که این پیکسل‌ها حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر از پیکسل‌های آیفون ۱۳ پرو مکس و تقریبا هم اندازه‌ی پیکسل‌های سنسور گلکسی S21 اولترا بعد از پشت سر گذاشتن فرایند ترکیب پیکسل‌ها هستند. خلاصه بگوییم که با وجود اینکه تمام فضای این سنسور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما همچنان حرف زیادی برای گفتن دارد. از آن چه که پیداست در نهایت این دستگاه زیر سایه‌ی پیکسل‌های ۲.۸ میکرومتری شیائومی می ۱۱ اولترا قرار خواهد گرفت، البته این اتفاق روی کاغذ است.

Sony-Xperia-PRO-I-3.jpg
-

روی این سنسور قدرتمند لنزی که ساخت شرکت زایس است،قرار گرفته که از دیافراگم متغیر بهره می‌برد و می‌تواند دو دیافراگم F/2.0 و F/4.0 را ارائه کند. در کنار دوبین اصلی این دستگاه، شاهد دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هم هستیم که یکی از آن‌ها از نوع اولترا واید محسوب می‌شود و دیگری به عنوان دوربین تله‌فوتو زوم ۲ برابری ارائه می‌کند.

سونی اکسپریا Pro-I قادر به فیلمبرداری ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه است. همچنین ولاگرها می‌توانند یک مانیتور ۳.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ بخرند که از طریق کابل USB-C به گوشی وصل می‌شود؛ به لطف این مانیتور، ولاگرها با استفاده از دوربین‌های اصلی می‌توانند به راحتی از خود ویدیو ضبط کنند.

Sony-Xperia-PRO-I-5.jpg
-

از دیگر مشخصه‌های این گوشی می‌توانیم به بهره‌گیری از نمایشگر ۶.۵ اینچی ۴K OLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کنیم. قلب تپنده‌ی آن چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ است و در کنار آن ۱۲ گیگابایت رم قرار دارد. همچنین نباید وجود ۵۱۲ گیگابایت قابل افزایش را از قلم بیندازیم. انرژی آن از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و از سرعت شارژ ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند.

Sony-Xperia-Pro-I-2-1.jpg
-

این گوشی با قیمت ۱۸۰۰ دلار راهی بازار می‌شود که این یعنی تقریبا هم‌قیمت گلکسی زد فولد ۳ است. همچنین کاربرانی که خواستار بهره‌گیری از مانیتور اکسترنال هستند، باید ۲۰۰ دلار جداگانه بپردازند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر