اینترنت فضایی استارلینک رکورد جدیدی را ثبت کرد؛ سرعت دانلود 8 گیگابیت بر ثانیه!

starlink internet

شرکت اسپیس‌ایکس، پیشگام در زمینه فناوری فضایی، بار دیگر با رونمایی از سرعت دانلود فوق‌العاده ۸ گیگابیت بر ثانیه برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، گامی بلند در جهت ارائه اینترنت پرسرعت به سراسر جهان برداشت.

این دستاورد شگفت‌انگیز، گامی بزرگ به سوی اینترنت پرسرعت و قابل اتکا برای کاربران در مناطق دورافتاده و کم‌خدمات محسوب می‌شود.

سرعت خیره‌کننده در جکسون‌ویل فلوریدا

مایکل نیکولز، معاون بخش مهندسی استارلینک، در شبکه اجتماعی ایکس تصویری از آزمایش جدید این شرکت را منتشر کرد که نشان‌دهنده سرعت دانلود 8102.6 مگابیت بر ثانیه (معادل 8 گیگابایت بر ثانیه) در جکسون‌ویل فلوریدا است. این رکورد جدید در کنار سرعت آپلود 2794.7 مگابیت بر ثانیه و پینگ 40 میلی‌ثانیه، نشان‌دهنده پتانسیل فوق‌العاده اینترنت فضایی استارلینک برای ارائه خدمات باورنکردنی است.

جزئیات دقیق محل انجام این آزمایش مشخص نیست، اما نیکولز در پست خود به عدم وجود زمین در دید اشاره کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که آزمایش در دریا یا در هوا انجام شده است که گامی مهم در جهت ارائه اینترنت پرسرعت به مناطق دورافتاده و صعب‌العبور محسوب می‌شود.

در حال حاضر، استارلینک سرعت دانلود بین 25 تا 220 مگابیت بر ثانیه را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با این حال، تلاش‌های مداوم اسپیس‌ایکس برای ارتقا و گسترش این سرویس، به‌ویژه برای برنامه‌های تجاری و مناطق دورافتاده، با آزمایش اخیر در یک گیت‌وی سیار جدید که می‌تواند تا 8 گیگابیت بر ثانیه سرعت دانلود ارائه دهد، گامی بزرگ به جلو محسوب می‌شود.

IMG_4485.jpg
-

گیت‌وی‌های استارلینک

گیت‌وی‌های عمومی زمینی استارلینک می‌توانند تا 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت آپلود و دانلود هم‌زمان ارائه دهند. اسپیس‌ایکس برای این سرویس هزینه اولیه 1.25 میلیون دلاری و هزینه ماهانه حداقل 75 هزار دلاری را دریافت می‌کند. در سال 2023، با همکاری شرکت OptimERA، اولین گیت‌وی عمومی در جزیره دورافتاده Unalaska در آلاسکا نصب شد.

در حالی که اطلاعات دقیقی درباره فناوری گیت‌وی سیار و قیمت نهایی آن برای مشترکین در دسترس نیست، گزارش‌هایی در ماه فوریه منتشر شد که نشان می‌داد اسپیس‌ایکس در حال آزمایش کشتی‌های بدون سرنشین مستقر در دریا برای استفاده به عنوان گیت‌وی اینترنت استارلینک است.

چند هفته پیش، اسپیس‌ایکس از استارلینک مینی رونمایی کرد که یک دیش قابل حمل برای اینترنت ماهواره‌ای است. این محصول جدید به کاربران امکان می‌دهد تا در هر کجا که هستند به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

با رونمایی از سرعت دانلود 8 گیگابیت بر ثانیه و آزمایش‌های جدید گیت‌وی سیار، استارلینک بار دیگر تعهد خود را به ارائه اینترنت پرسرعت و قابل اتکا به کاربران در سراسر جهان، به‌ویژه در مناطق دورافتاده و کم‌خدمات، نشان داد. این دستاوردها نویدبخش آینده‌ای روشن برای اینترنت فضایی و دسترسی به اطلاعات برای همه هستند.

 

اگر علاقه‌مند دنیای تکنولوژی هستید حتما شبکه‌های اجتماعی فیسیت را در اینستاگرام، تلگرام، روبیکا، توییتر و آپارات را دنبال کنید.

منبع خبر: x.com_michaelnicollsx

84yl1DIhDZwupRXl2It_V

مریم محمودی - کارشناس تولید محتوا

سلام من مریم هستم علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و فعال در زمینه تولید محتوا متنی؛ هر روز ساعت زیادی رو صرف نوشتن و ویراستاری می‌کنم و خوشحال میشم که نظرتون رو با من در میون بزارید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر